كپي رايتينگ چيست؟
اين تعجب بزرگي نيست، زيرا سردرگمي زيادي در مورد كپي رايتينگ وجود دارد.
اغلب با نوشتن محتوا مقايسه مي شود و برخي از آنها به جاي يكديگر از اين اصطلاحات استفاده مي كنند. اگرچه اين كاملاً دقيق نيست. فقط كپي رايتينگ چيست و چه چيزي آن را از ساير انواع توليد محتوا متمايز مي كند؟
در اينجا يك توضيح سريع است.
كپي رايتينگ بسيار هدفمند است. نويسنده آگهي يا ساير كپي هاي بازاريابي از خواننده مي خواهد كه اقدام خاصي انجام دهد. كپينويسي ميتواند به فراخوانها (CTA)، كپي ايميل، تبليغات رسانههاي اجتماعي و هر چيز ديگري كه كاربران را به خريد يا تبديل تشويق ميكند اشاره كند.
در آن شكي نيست. كلماتي كه در نسخه فروش خود استفاده مي كنيد مي توانند بسيار تأثيرگذار باشند. فقط اين مثال را از آژانس طراحي وب سايت و سئو وب سايت گروه وب سايت وان بگيريد. آنها چهار CTA مختلف را آزمايش كردند:
- برآورد رايگان
- نقل قول رايگان
- يك نقل قول دريافت كنيد
- قيمت بگيريد
شايد تعجب آور نباشد كه CTA «نقل رايگان» برنده شد. به هر حال، بسياري از ما نميتوانيم در برابر كلمه «رايگان» مقاومت كنيم، و «نقلقول» بهجاي يك تخمين، احساس چيزي مشخص را به ما ميدهد.
اين فقط يك تغيير ظريف نسبت به CTA اصلي «دريافت يك نقل قول» بود، اما تفاوتي كوچك اما قابل اندازهگيري در تعداد كليك ايجاد كرد.
در حالي كه نميتوانيم اين سطح از نتايج را براي شما تضمين كنيم، در اين راهنما، نحوه نوشتن نسخهاي را توضيح ميدهم كه باعث فروش و رضايت مشتريان شما شود. نتايج خوب اغلب به دنبال دارد.
كپي رايتينگ چيست؟
همانطور كه در مقدمه توضيح داده شد، هدف از كپي رايتينگ ترغيب كاربران به انجام يك اقدام خاص است. براي مثال، ممكن است بخواهيد خواننده در خبرنامه شما ثبت نام كند، براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد يك محصول كليك كند، يا آنها را در قيف فروش حركت دهد. در حالت ايدهآل، كپي برند باعث فروش و تبديل ميشود و در عين حال تجربيات معناداري را براي مخاطبان هدف خود ايجاد ميكند.
كپي رايتينگ دقيق، موثر است و نياز به حل خلاقانه زيادي دارد. مولفه هايي مانند ويژگي ها، مزايا و قيمت همه با هم تركيب مي شوند تا مصرف كننده را متقاعد به تبديل كنند. كپي شما روشي است كه اين جنبه ها و ارزش خود را به مشتريان بالقوه خود منتقل مي كنيد.
كپي رايتينگ چه تفاوتي با بازاريابي محتوا دارد؟
يكي از رايج ترين سوالاتي كه مردم در مورد كپي رايتينگ دارند اين است كه چه تفاوتي با بازاريابي محتوا دارد.
درست مانند كپيرايترها، بازاريابان محتوا براي جلب توجه كاربران در مدت زمان كوتاهي رقابت ميكنند.
طبق يك نظرسنجي، كاربران به طور متوسط تنها دو دقيقه را قبل از خروج از وبلاگ صرف مي كنند. كپي رايترها نيز فقط لحظاتي براي جلب توجه كاربر دارند.
با اين حال، اهداف كپي رايتينگ و كپي بازاريابي محتوا متفاوت است.
بازاريابي محتوا بر اهداف فروش غيرمستقيم مانند آموزش، سرگرمي يا ايجاد آگاهي از برند تمركز دارد. نمونه هايي از بازاريابي محتوا مواردي مانند پست هاي وبلاگ، مقالات سفيد، كتاب هاي الكترونيكي و وبينارها هستند.
هدف اصلي كپي رايتينگ ترغيب خوانندگان محتوا به انجام يك اقدام خاص است و معمولاً آن را در تبليغات، CTAها و توضيحات محصول مي بينيد.
بياييد وبلاگ من را به عنوان مثال در نظر بگيريم.
ايده كلي وبلاگ اين است كه شما را در مورد كپي رايتينگ آگاه كند، اما در آن، تكه هايي از كپي با اهداف متمايز وجود دارد.
چرا كپي رايتينگ مهم است؟
كپي با كيفيت براي فروش بسيار مهم است.
فقط اين را در نظر بگيريد: اگر تبليغات داراي اشتباهات املايي يا گرامري باشد، احتمال خريد يك محصول 81 درصد كمتر است. 77 درصد از مردان نيز همين احساس را دارند.
با اين حال، كپي رايتينگ عالي فقط مربوط به گرامر كامل و تصحيح سخت كوش نيست.
كپي خوب نيز بايد:
- آگاه كردن
- الهام بخشيدن
- مردم را متقاعد به اقدام
- صداي برند خود را توسعه دهيد
- فروش بدست آوريد
اينها اهداف بزرگي براي دستيابي هستند، اما كپينويسان برتر ميتوانند آنها را حتي در كوتاهترين متنها به انجام برسانند.
انواع كپي رايتينگ
نمونه هاي مختلفي از كپي رايتينگ وجود دارد. حتي در اين صفحه مي توانيد انواع مختلفي از كپي رايتينگ را مشاهده كنيد و هر كدام هدفي جداگانه دارند.
هنگام يادگيري نحوه كپي رايت، بايد در مورد اين اشكال مختلف كپي بدانيد.
بياييد به برخي از انواع زير نگاه كنيم.
كپي رايتينگ برند
70 درصد از پاسخ دهندگان در يك نظرسنجي گفتند كه برندها بايد مثبت شوند
و داستان هاي مثبت را به اشتراك بگذاريد. كپي رايتينگ برند در مورد يافتن خواسته هاي مخاطبان و ارائه اطلاعات مناسب با صداي مناسب است.
وقتي به مردم ميگوييد كه در بازاريابي كار ميكنيد، معمولاً آگهيهاي تبليغاتي، بيلبوردها و جينگلهاي برندهايي مانند پپسي، برگر كينگ يا نتفليكس را تصور ميكنند.
با اين حال، كپينويسان برند فراتر از ويژگيهاي معمولي هستند و هدفشان ايجاد پاسخهاي احساسي قوي است. كپي رايتينگ خلاقانه كمتر به دنبال اثبات بهتر بودن يك برند نسبت به رقيب است و بيشتر در مورد ايجاد يك تجربه به ياد ماندني است.
تبليغي از اپل كه آيپدها را نشان ميدهد.
كپينويسي در رسانههاي اجتماعي
به عنوان يك نام تجاري، هدف شما از ايجاد كپي براي رسانه هاي اجتماعي جذب مخاطبان از طريق پست ها و تبليغات است.
چالش اين سبك، تطبيق پيام هاي برند شما در قالب هاي مختلف منحصر به فرد است. به عنوان مثال، نسخه اي كه براي يك پست در فيس بوك مي نويسيد نبايد با پست هاي TikTok يا اينستاگرام شما يكسان باشد.
با اين حال، كپي رسانه هاي اجتماعي هنوز بر روي عمل متمركز است. تنها در اينستاگرام، 50 درصد از مردم از يك وبسايت بازديد كردهاند تا محصولي را فقط با ديدن آن در استوري خريداري كنند. با اين حال، اين اتفاق نمي افتد مگر اينكه بتوانيد مردم را متقاعد كنيد تا با اين رسانه اقدام كنند.
به اين صورت كپي رايتينگ در شبكه هاي اجتماعي انجام مي دهيد:
از افعال قوي و زبان فعال براي كمك به تعامل استفاده كنيد
مختصر بفرماييد اين چيزي است كه رسانه هاي اجتماعي در مورد آن هستند
با لحن دوستانه و محاوره اي بنويسيد. از جملات كوتاه استفاده كنيد و سعي كنيد خيلي رسمي يا خفه كننده به نظر نرسيد
تيترهاي خود را چشم نواز كنيد
هشتگ اضافه كنيد
مخلوطش كن فقط سعي نكنيد و به مردم بفروشيد. براي ايجاد روابط با فالوورهاي خود تعامل، سرگرمي، آموزش و تعامل داشته باشيد.
محتواي اسپويلر ايجاد كنيد كه جزئيات معرفي محصول جديد و غيره را ارائه دهد. فقط توجه داشته باشيد كه همه اين نوع محتوا را دوست ندارند.
كار را با يك CTA قوي به پايان برسانيد تا مشتري شما بداند كه مي خواهيد در آينده چه كاري انجام دهد.
انسان مفيد و سالم باشيد
براي مثال، اگر به حساب توييتر Trello نگاه كنيد، ميبينيد كه مملو از نسخههاي نمايشي محصول، گيفها، آزمونها و محتواي مفيد است كه باعث ميشود آن را با شخصيتتر به نظر برسانيد و فقط يك برند نباشد:
پستي درباره مراسم صبحگاهي تقويت خلق و خو از Trello.
سئو كپي رايتينگ
سئو وب سايت به معناي بالا بردن رتبه محتواي شما در صفحات نتايج موتور جستجو (SERP) است.
سالهاست كه سئو وب سايت بهترين روش براي دريافت ترافيك هدفمند به محصول شما بوده است و اين روشي است كه همچنان قوي است. در واقع، تحقيقات اخير نشان مي دهد كه 69 درصد از بازاريابان در سال 2021 روي سئو وب سايت سرمايه گذاري كرده اند كه نسبت به سال قبل 64 درصد رشد داشته است.
براي رتبه بندي بالا، محتواي شما بايد ارزش واقعي را به كاربران ارائه دهد و در عين حال تعداد زيادي از كلمات كليدي و عبارات را با هم تركيب كند. اساساً، شما در حال دميدن زندگي به نسخه اي هستيد كه بايد معيارهاي خاصي از كليدواژه را برآورده كند.
باز هم، كسب رتبه خوب محتوا در موتورهاي جستجو يك هنر است، اما اين هنري است كه كسبوكارها پول زيادي در آن سرمايهگذاري ميكنند. ۷۱ درصد از بازاريابان گزارش ميدهند كه تاكتيك اصلي كسب و كارشان براي سئو وب سايت، گرفتن كلمات كليدي استراتژيك است.
در اينجا چند نكته براي سئو در كپي رايتينگ شما آورده شده است:
از كلمات كليدي در عنوان و در سراسر مقاله خود استفاده كنيد، در حالي كه از پر كردن كلمات كليدي خودداري كنيد.
مطمئن شويد كه مقاله شما به خوبي نوشته شده و آموزنده است. هرچه بهتر باشد، احتمال اينكه مردم آن را به اشتراك بگذارند بيشتر است.
پيوندهايي به ساير مقالات مرتبط در سايت خود قرار دهيد. اين به بهبود رتبه سايت شما و افزايش ترافيك كمك مي كند.
در صورت امكان تصاوير و ويديوها را اضافه كنيد. آنها نه تنها محتواي شما را جذاب تر مي كنند، بلكه استفاده از رسانه ها به سئو وب سايت كمك مي كند.
محتواي خود را هم براي خوانايي و هم براي موتورهاي جستجو بهينه كنيد.
عناوين جذابي بنويسيد كه توجه را جلب كند.
از فراخوان هاي قوي براي تشويق استفاده كنيد، تا مردم بدانند در مرحله بعد چه كاري انجام دهند.
آمار كپي رايت
كپي رايتينگ بينش در هسته خود، در مورد تثبيت نام تجاري شما به عنوان يك مرجع در صنعت است. شما به عنوان يك كپي رايتر با توليد محتواي آموزشي با ارزش به اين مهم دست مي يابيد.
برخي از مخاطبان فقط راهحلهاي ساده و دقيق را براي نقاط اصلي درد خود ميخواهند. براي برندهايي با مخاطبان با تجربه تر، رهبري فكري مي تواند بسيار ارزشمند باشد.
54 درصد از تصميم گيرندگان مي گويند كه حداقل يك ساعت در هفته را صرف مطالعه رهبري فكري مي كنند، بنابراين مطمئناً راهي براي دستيابي به افرادي است كه احتمالاً اقدامي انجام مي دهند.
شما ميتوانيد محتواي رهبري فكري خود را به روشهاي مختلف، مانند داستان، مصاحبه متخصص، وبلاگ يا مجله ارائه دهيد.
به عنوان مثال، شركت رايانش ابري Nutanix از مجله آنلاين خود "پيش بيني" براي بررسي گسترده تر برنامه هاي كاربردي ابري و مزاياي آنها استفاده مي كند. همچنين داراي محتواي تخصصي، ويديوها و پيوندهاي پادكست است كه تخصص خود را در اين زمينه تقويت مي كند.
كپي رايت ايميل
نوشتن يك ايميل قانع كننده يك چالش منحصر به فرد است، به ويژه به اين دليل كه ارائه آن بسيار غيرعادي است. با اين حال، نسخه خود را ثابت كنيد، و مي تواند تأثير زيادي داشته باشد: ميانگين بازگشت سرمايه براي بازاريابي ايميلي 36 دلار به ازاي هر 1 دلار خرج شده است.
براي موفقيت در نوشتن ايميل، نكات زير را دنبال كنيد:
سرفصل هاي ايميل جذابي بنويسيد كه خوانندگان نمي توانند ناديده بگيرند
كپي را واضح نگه داريد اما مطمئن شويد كه همچنان ارزش ارائه مي دهد
CTAهاي قوي ايجاد كنيد تا خوانندگان را وادار به اقدام كنند
يك تعهد كوچك بخواهيد كه مخاطب شما را از خود دور نكند
ايجاد تعادل بين اين اهداف دشوار است، اما يادگيري نحوه كپي رايت به شما كمك مي كند پيام عالي را ايجاد كنيد.
ابزارهايي براي كپي رايترها
چه كسي در كپي رايتينگ بهتر است، انسان يا روبات؟
ما تمايل داريم به نوشتن به عنوان يك چيز منحصر به فرد انساني فكر كنيم، اما حقيقت اين است كه فناوري مدرن كمك بزرگي است. شايد نخواهيد هنوز براي كپينويسي خود كاملاً به هوش مصنوعي (AI) تكيه كنيد. با اين حال، ابزارهاي مناسب مي توانند تفاوت قابل توجهي در عملكرد كپي شما ايجاد كنند.
اگر با بازاريابان صحبت كنيد، 43 درصد از آنها معتقدند كه بيش از نيمي از تمام وظايف بازاريابي آنها در پنج سال آينده خودكار خواهد شد. عناصر كپي رايتينگ مطمئناً در آن طرح قرار مي گيرند.
چگونه مي توانيد از هوش مصنوعي براي تقويت كمپين هاي خود استفاده كنيد؟ در زير برخي از ابزارهايي وجود دارد كه ميتوانيد براي كارآمدتر كردن كپيرايتينگ، بهينهسازي نتايج و دستيابي به موفقيت در نظر بگيريد.
1. هر كلمه
وب سايت Anyword.
حتي باتجربهترين كپيرايترها بايد بازي حدس زدن را انجام دهند كه آيا نسخه آنها كارايي دارد يا خير. با اين حال، هوش مصنوعي ممكن است پاسخي براي آن داشته باشد.
كپي با پشتوانه داده ها يك راه عالي براي ارائه ارزش و تجزيه و تحليل پيش بيني كننده به تصميمات بازاريابي شما است. به طور فزاينده اي براي كپي رايترها استفاده از قدرت داده ها براي ايجاد و ترويج كپي هوشمندتر رايج شده است. يك مثال عالي Anyword است: يك پلتفرم كپينويسي مبتني بر داده كه از تجزيه و تحليل پيشبينيكننده براي ايجاد و بهينهسازي كپي بازاريابي براي كانالهاي مختلف استفاده ميكند.
Anyword ميلياردها نقطه داده را تجزيه و تحليل مي كند تا بينش هايي را در مورد نسخه خود به شما ارائه دهد. اين به شما كمك مي كند كلمات مناسب را براي مخاطبان مناسب انتخاب كنيد - بدون حدس و گمان.
خيلي جالب به نظر مي رسد، درست است؟
بينش ارائه شده توسط تجزيه و تحليل فوق العاده مفيد است. مشخص شده است كه آنها تبديلها را تا 30 درصد افزايش ميدهند، در حالي كه كسبوكارهايي مانند تد بيكر شاهد 946 درصد ROAS (بازده هزينههاي تبليغاتي) بودند.
فهميدن اينكه چگونه ميتوان دادهها را به بهترين نحو در تصميمگيريهاي محتوايي ادغام كرد، دشوار است، اما مدلهاي زبان مبتني بر هوش مصنوعي Anyword آن را به بخشي طبيعي از فرآيند نوشتن تبديل ميكند. به جاي صرف وقت خود براي جمع آوري داده ها از منابع مختلف، هنگام تهيه نسخه خود، بينش هاي فوري دريافت مي كنيد كه بسيار ارزشمند است.
مزاياي كليدي
امتياز عملكرد پيشبينيكننده: يك عكس فوري از احتمال عملكرد كپي خود دريافت كنيد.
كلمات كليدي سفارشي: كلمات كليدي مرتبطي را كه مي خواهيد هوش مصنوعي از آن استفاده كند، درج كنيد.
شناسايي محتوا: براي هر جريان درآمدي، پيشنهادهايي براي مؤثرترين محتوا دريافت كنيد.
انواع مختلف كپي رايتينگ: Anyword مي تواند به شما در ايجاد محتواي بهينه براي هر نوع كپي كمك كند.
قيمت گذاري
رايگان: حداكثر 1000 كلمه در ماه.
پايه: 16 دلار در ماه براي حداكثر 15000 كلمه/اعتبار.
مبتني بر داده: 83 دلار در ماه براي حداكثر 30000 كلمه/اعتبار (دو ماه رايگان براي صورتحساب سالانه).
2. دستور زبان
وب سايت Grammarly.
اشتباهات ساده املايي و گرامري مي تواند كپي عالي را خراب كند.
اينجاست كه Grammarly، ابزاري كه توسط 30 ميليون نفر در سراسر جهان استفاده مي شود، وارد مي شود.
ساده ترين راه براي جلوگيري از خطا، ابزار نوشتن آنلاين رايگان Grammarly است. متن شما را در حين نوشتن تجزيه و تحليل مي كند و به اشتباهات املايي و دستوري اشاره مي كند.
همچنين داراي يك ويژگي مفيد است كه به شما مي گويد لحن شما چگونه به نظر مي رسد، بنابراين مي توانيد پيام خود را طوري تغيير دهيد كه براي مخاطبان خاص جذاب باشد.
شما هنوز هم نياز داريد كه نسخه خود را خودتان بخوانيد، اما Grammarly راهي عالي براي بررسي بسياري از اشتباهات نوشتاري است.
مزاياي كليدي
املا و دستور زبان بي دردسر: توصيه هاي املايي و دستور زبان سطح بالا هنگام نوشتن.
همه چيزهايي كه از طرح رايگان نياز داريد: نسخه رايگان براي اكثر افراد به اندازه كافي قدرتمند است.
پيشنهاداتي براي راهنماهاي لحن و سبك: خلاصه اي فوري از لحني كه كپي شما استفاده مي كند دريافت كنيد و به راهنماهاي سبك دسترسي پيدا كنيد.
وصل شدن به برنامهها: برنامههاي افزودني براي همه نرمافزارهايي كه براي نوشتن استفاده ميكنيد (Chrome، Google Docs، رسانههاي اجتماعي، Outlook و غيره) در دسترس هستند.
قيمت گذاري
رايگان: بدون هزينه براي نسخه محدود اما همچنان بسيار مفيد
Premium: از 12 دلار در ماه براي پيشنهادات خاص تر و افزايش قابليت ها
تجارت: از 25 دلار در ماه
3. Wordtune
وب سايت Wordtune.
پالايش نسخه شما زمان بر است. آيا خوب نيست اگر بتوانيد اولين چيزي كه به ذهنتان مي رسد را تايپ كنيد و پيشنهادهايي براي بهتر كردن آن دريافت كنيد؟
اين دقيقاً همان چيزي است كه Wordtune به شما مي دهد.
تا 280 كاراكتر تايپ كنيد و نرم افزار بازنويسي هاي توصيه شده را براي الهام بخشيدن به خلاقيت شما به شما نشان مي دهد. با نسخه پريميوم، حتي مي توانيد آهنگ را تنظيم كنيد، كپي خود را كوتاه كنيد، يا طولاني تر كنيد.
شما هنوز مسئول ايده ها هستيد، اما Wordtune مي تواند آنها را بهتر كند.
مزاياي كليدي
پيشنهادات بازنويسي فوري: حداكثر 280 كاراكتر بنويسيد و پيشنهادات بازنويسي فوري دريافت كنيد.
پيشنهادات را كوتاه يا گسترش دهيد (پرداخت شده): پيشنهادهايي براي كوتاه كردن/گسترش كپي خود با كليك يك دكمه دريافت كنيد.
جابجايي بين لحن رسمي و غير رسمي (پرداخت): پيشنهادهاي بازنويسي را بر اساس لحن رسمي يا غير رسمي دريافت كنيد.
برنامه هاي افزودني براي برنامه ها: افزونه ها
براي همه نرم افزارهايي كه براي نوشتن استفاده مي كنيد (Chrome، Google Docs، رسانه هاي اجتماعي، Outlook، ليست ادامه دارد) در دسترس هستند.
قيمت گذاري
رايگان: 10 بازنويسي در روز
حق بيمه: 9.99 دلار در ماه براي بازنويسي نامحدود
حق بيمه براي تيم ها: در وب سايت پرس و جو كنيد
نحوه كپينويسي: استراتژيهاي كپينويسي
ما به اين سؤال پاسخ دادهايم كه «كپي رايتينگ چيست؟» و برخي از ابزارهاي موجود براي ارتقاي محتواي شما را به سطح بعدي برجسته كردهايم، اما در مورد استراتژيها چطور؟
حتي با وجود بهترين نرم افزار كپي رايتينگ در جهان، همچنان به عنصر انساني نياز داريد. چه مراحلي وجود دارد كه مي توانيد براي اطمينان از اينكه كلماتتان الهام بخش مردم براي انجام عمل هستند، استفاده كنيد؟
1. قبل از شروع، مخاطب خود را بشناسيد.
ما در مورد نگراني هاي مربوط به حريم خصوصي چيزهاي زيادي مي شنويم، اما 65 درصد از مصرف كنندگان مايلند داده هاي خود را به اشتراك بگذارند تا تجربه اي شخصي داشته باشند. حتي در دنياي مبتني بر داده، اگر به معناي دريافت اطلاعات، توصيهها و پيشنهادات متناسب با ما باشد، به اشتراك گذاري اطلاعات شخصي خود اهميتي نميدهيم.
نظرسنجي بالا نشان ميدهد كه درك مخاطب هدف چقدر مهم است: وقتي دقيقاً ميدانيد براي چه كسي مينويسيد، ميتوانيد رويكرد خود را با اولويتها، خواستهها و نيازهاي آنها تطبيق دهيد.
همه اينها به اندازه كافي ساده به نظر مي رسد، اما چگونه مي توانيد مخاطب خود را درك كنيد؟ با ايجاد يك شخصيت خريدار يا نمايشي خيالي از مشتري ايده آل خود. اين نشان مي دهد كه مخاطبان شما چه كساني هستند، از جمله جمعيت شناسي، عنوان شغلي، موقعيت مكاني، سن و سطح درآمد.
فقط اين را بال نكنيد. داده هاي مشتري فعلي خود را بررسي كنيد و به دنبال مشترياني باشيد كه داراي ارزش ماندگاري يا نرخ نگهداري بالا هستند.
هنگامي كه شخصيت خريدار خود را مشخص كرديد، با پرسيدن سوالاتي مانند:
در حال حاضر به چه كسي مي فروشيد؟
دوست داريد به چه كسي بفروشيد؟
مشتريان فعلي شما چه چيزي را در مورد پيشنهاد شما دوست دارند؟
مشتريان شما با چه مشكلاتي روبرو هستند و چگونه به آنها كمك مي كنيد اين مشكلات را حل كنند؟
از اين اطلاعات براي راهنمايي شما هنگام شروع نوشتن نسخه استفاده كنيد.
به ياد داشته باشيد كه اكثر كپيرايتينگها مستقيماً براي مخاطبان هدف شما جذاب هستند، بنابراين از زباني استفاده كنيد كه با فرد ارتباط برقرار كند. آنها را با ارجاع به «شما» و «ما» در اين فرآيند بگنجانيد.
به عنوان مثال، تفاوت بين اين دو جمله را در نظر بگيريد:
ابزارهاي هوش مصنوعي مي توانند به افزايش نرخ تبديل كمك كنند.
ابزارهاي هوش مصنوعي مي توانند به شما كمك كنند نرخ تبديل خود را براي كپي خود افزايش دهيد.
فقط با كمي تغيير زبان آن را به يك پيشنهاد شخصي تر تبديل كرده ايد.
براي كمك به ايجاد شخصيت مشتري، در اينجا پيوندي به يك الگوي رايگان وجود دارد.
2. از لحن مناسب استفاده كنيد.
خوب نوشتن چيزي فراتر از انتخاب كلمات مناسب است. لحن، يا نگرشي كه استفاده ميكنيد، به نوشتار شما زمينه بسيار بيشتري نسبت به انتخاب كلمه شما ميدهد. به مشتريان احتمالي مي گويد كه آيا شما سرگرم كننده، جدي، عجيب و غريب يا بسيار حرفه اي هستيد.
به عنوان مثال، اين دو نمونه كپي رايتينگ را براي يك شركت خيالي كه نرم افزار فروش مي فروشد در نظر بگيريد:
مشتريان خود را با استفاده از نرم افزارهاي پيشرفته اي كه براي رساندن كسب و كار شما از صفر به قهرمان طراحي شده اند، بهتر درك كنيد.
اين ابزار حرفه اي است و مزاياي اصلي ابزار را به اشتراك مي گذارد (پيشرفته است و به شما كمك مي كند مشتريان خود را بهتر درك كنيد). همچنين از لحن كمي عجيب و غريب استفاده مي كند - عبارت "صفر تا قهرمان" نشان مي دهد كه آنها خودشان را خيلي جدي نمي گيرند.
حال اين را در نظر بگيريد:
"با استفاده از نرم افزار فروش مبتني بر هوش مصنوعي ما درك عميق تري از مشتريان خود به دست آوريد. نرم افزار SellingPlus به ساده سازي قيف فروش شما و افزايش درآمد كمك مي كند.
اين مثال همان اطلاعات كلي مورد اول را دارد، اما لحن حرفه اي تر است و كمي عميق تر مي شود. آنها از هوش مصنوعي براي تقويت نرم افزار خود و كمك به بهبود روند فروش استفاده مي كنند. لحن حرفه اي تر است و احتمالاً براي يك مدير اجرايي C-suite يا يك شركت سازماني مناسب تر است.
در حالي كه اطلاعات اساساً يكسان است، لحن با توجه به مخاطب تغيير مي كند. اين به مشتريان كمك مي كند احساس كنند كه در مكان مناسبي هستند و اين نرم افزار براي تجارت آنها ايده آل است.
در اينجا مثال ديگري از صداي افكتي است كه مي تواند داشته باشد:
وب سايت Articulate.
لحن كپي را منحصر به فرد مي كند. باعث مي شود شما گوش كنيد هيچ چيز جالبي در مورد كلمات وجود ندارد، اما نحوه استفاده از آنها شما را جذب مي كند.
اگر گرفتن لحن مناسب مشكل است، من يك خبر عالي دارم. Grammarly يك ابزار داخلي دارد كه به شما كمك مي كند لحن نوشتن خود را متناسب با مخاطب خود تنظيم كنيد.
براي مثال، اگر مخاطب «عمومي» را انتخاب كنيد، اين ابزار جملات پيچيدهاي را برجسته ميكند كه درك آنها براي مخاطب عام دشوار است.
3. UVP خود را تحت فشار قرار دهيد (ارزش منحصر به فرد)
اينترنت و ظهور جهاني شدن گزينه هاي بيشتري از هميشه در اختيار ما قرار داده است.
فروش آنلاين همچنان در حال رشد است و تنها در ايالات متحده 14.2 درصد افزايش يافته است. افراد بيشتري به خريد و فروش آنلاين مي پردازند.
به عنوان مثال، اگر يك تشك جديد مي خواهيد، مجبور نيستيد از بين دو فروشگاه مبلمان محلي يكي را انتخاب كنيد. اكنون مي توانيد تشك را از هر كجاي دنيا سفارش دهيد و ظرف چند روز آن را درب منزل تحويل بگيريد.
داشتن گزينه هاي بيشتر چيز خوبي است. با اين حال، براي كسب و كارها، افزايش گزينه هاي مصرف كننده به معناي وجود m است
رقباي سنگ معدن، به همين دليل است كه نسخه شما بايد بر آنچه شما را متمايز مي كند (UVP شما) تمركز كند.
وب سايت Xero.
Xero در برجسته كردن ارزش پيشنهادي نرم افزار خود كار بسيار خوبي انجام مي دهد. اين ابزار دقيقاً آنچه را كه اين ابزار انجام ميدهد تنها در چهار كلمه توضيح ميدهد: «ساده كردن كارهاي تجاري روزمره» و اينكه آنها اين كار را براي چه كساني انجام ميدهند: «كسب و كارهاي كوچك، حسابداران، حسابداران محلي و در سراسر جهان».
بخشي در وب سايت Xero كه تعداد مشتركين آنها را نشان مي دهد.
بياييد صادق باشيم: كسب و كار شما براي همه عالي نيست و نبايد هم باشد!
شايد شما روي كمك به كسبوكارهاي كوچك در مديريت بازاريابي رسانههاي اجتماعي خود تمركز كنيد يا نرمافزاري را ارائه دهيد كه به كشاورزان مرغ آزاد در رديابي توليد تخممرغ كمك ميكند.
UVP شما بايد بر روي توضيح اينكه چرا شما براي مخاطب خاص خود مناسب هستيد، تمركز ليزري داشته باشد، نه هر كسي و هر كس.
به عنوان مثال، كسب و كارهاي كوچك بودجه كمتري دارند و ممكن است بخواهند به جاي تبليغات اجتماعي پولي، بر رشد ارگانيك تمركز كنند. پرورش دهندگان تخم مرغ آزاد ممكن است به حسگرهايي نياز داشته باشند كه منطقه وسيع تري را نسبت به مزارع كارخانه پوشش دهد.
به ياد داشته باشيد، لازم نيست در همه چيز خوب باشيد. به جاي تمركز بر تمام كارهاي شگفت انگيزي كه انجام مي دهيد، زمان بگذاريد تا به آنچه شما را متمايز مي كند، بپردازيد.
سپس روي آن در كپي خود تمركز كنيد.
براي شروع كار با UVP خود، چند قالب رايگان عالي آنلاين وجود دارد.
4. از داستان گويي استفاده كنيد
يك مطالعه شكاف اصالت در بين 300 برند و پنج دسته نشان ميدهد كه اصالت براي مصرفكنندگان چقدر مهم است و چقدر براي شفافيت ارزش قائل هستند، بنابراين بايد از داستانهاي خود با دادهها و نمونههاي واقعي پشتيباني كنيد.
در طول تاريخ، داستان سرايي جزء اصلي كمك به دستيابي به اهداف مختلف بوده است و اين رويكردي است كه من خودم از آن استفاده مي كنم.
من مي دانم كه وبلاگ نويسي مي تواند يك كسب و كار هفت رقمي براي شما ايجاد كند، اما اگر داستان چگونگي استفاده از محتوا را براي ايجاد چنين كسب و كاري به شما بگويم، بسيار قدرتمندتر است. چرا اينطور است؟
سرگرم كننده تر است
به خاطر سپردن داستان ها آسان تر از حقايق است
آنها كمك مي كنند تا چيزها در چارچوب قرار گيرند
ما دوست داريم براي ديگران داستان بگوييم، بنابراين به احتمال زياد داستان را منتقل مي كنيم
يك داستان خوب بي زمان است
اين مقاله را بگيريد. ما در مورد يك موضوع بسيار جدي صحبت مي كنيم، اما با وجود اين، من هميشه با معرفي داستان هاي كوچك همه چيز را به هم مي زنم. توجه داشته باشيد كه چگونه من از مثالي از يك تجارت بدون چهره در بخش آخر استفاده نكردم؟ در عوض، يكي را انتخاب كردم كه به كشاورزان كمك مي كند توليد تخم مرغ هايشان را پيگيري كنند.
من سعي كردم تصويري در ذهن شما ايجاد كنم كه نشان دهد چرا اين نرم افزار رديابي تخم مرغ بايد ارزش پيشنهادي خود را نشان دهد و چگونه به فروش كمك مي كند.
شما مجبور نيستيد كل تاريخ داستان خود را بگوييد، اما مي توانيد از اصول داستان سرايي تقريباً در هر شكلي از كپي رايتينگ استفاده كنيد.
حتي بهتر از آن زماني است كه بتوانيد داستانهاي واقعي را تعريف كنيد كه تشويق به عمل ميشوند.
نمونه موردي: در اينجا، ميخواهم نمونهاي از پروازهاي ارزان اسكات را به شما نشان دهم. اسكات داستاني درباره نحوه انتخاب پروازهايي كه توصيه مي كند تعريف مي كند و سپس چك ليست خود را به شما نشان مي دهد.
بهترين تست از پروازهاي ارزان اسكات.
ليستي از مزاياي استفاده از پروازهاي ارزان اسكاتس از وب سايت آنها.
سپس نمونهاي از معاملهاي را ارائه ميدهد كه آزمون Bestie را با موفقيت پشت سر ميگذارد، همراه با معاملهاي كه موفق نميشود:
نمونه اي از پروازها از وب سايت Scott's Cheap Flights.
5. از كپي رايتينگي استفاده كنيد كه نقاط درد را حل مي كند
يكي از دلايلي كه 70 درصد بازاريابان از بازاريابي مبتني بر حساب استفاده ميكنند اين است كه به كسبوكارها كمك ميكند تا نقاط دردناك افراد را شناسايي كنند، اما انجام اين كار با مخاطبان گستردهتري نيز امكانپذير است. فقط به كپي رايتينگ خوب نياز دارد.
وقتي كپي مي نويسيد، وسوسه انگيز است كه روي نكات مثبت تمركز كنيد، مانند اينكه محصول شما چقدر عالي است يا چقدر مشتريان شما را دوست دارند.
با اين حال، مشتريان به دنبال محصول يا خدمات نيستند زيرا همه چيز آفتابي و رنگين كمان است. آنها به دنبال راه حلي براي يك مشكل هستند. اين مشكلات نقاط دردناكي هستند و بايد تمركز اصلي كپي شما باشند.
مشتريان با شش نقطه درد اصلي روبرو هستند:
- مالي
- ريسك و اعتماد
- سهولت و راحتي
- بهره وري و زمان
- فرآيندها و سفر
- ارتباط و پشتيباني
به اين فكر كنيد كه مشتريان شما با چه مشكلاتي روبرو هستند و چگونه به آنها كمك مي كنيد اين مشكل را حل كنند. راه هاي زيادي براي پي بردن به نكات دردناك مشتريان وجود دارد، اما يكي از موثرترين آنها اين است كه به سادگي از آنها بپرسيد.
يك نظرسنجي ايجاد كنيد، نكات دردناك مخاطبان خود را كشف كنيد، و كپي خود را در اطراف آنها بسازيد.
6. اهرم اثبات اجتماعي
مشتريان بيشتري نسبت به قبل نظرات آنلاين را مطالعه مي كنند.
77 درصد از مردم هميشه قبل از انتخاب يك كسب و كار نظرات را مي خوانند، بنابراين اگر نسخه شما از اثبات اجتماعي استفاده نمي كند، يك عنصر حياتي را از دست داده است.
اينجاست چرا كار مي كند: وقتي مي بينيم كه شخص ديگري تجربه خوبي با يك محصول يا خدمات داشته است، مي خواهيم از مزاياي مشابه بهره مند شويم.
چرا اينقدر موثر است؟ ما به اطلاعاتي كه از ساير كاربران، مانند اعضاي خانواده يا حتي افراد مشهور ميآيد، بيشتر از اطلاعاتي كه مستقيماً از برندها ميآيند، اعتماد داريم.
فرض كنيد به دنبال يك رستوران هندي جديد هستيد. آيا بيشتر به توصيه بهترين دوست خود يا تبليغي كه در فيس بوك ديده ايد اعتماد داريد؟ احتمالاً دوست شماست، درست است؟ در واقع، 79 درصد از مصرف كنندگان به بررسي ها به اندازه توصيه هاي شخصي خانواده يا دوستان اعتماد دارند، در حالي كه به طور متوسط، 46 درصد از مصرف كنندگان ايالات متحده احساس مي كردند كه تبليغات تلويزيوني و چاپي تا حدودي يا بسيار قابل اعتماد هستند.
اثبات اجتماعي مي تواند با افزايش اعتماد، به قدرتمندتر كردن كپي رايتينگ كمك كند.
شما مي توانيد از اثبات اجتماعي در كپي رايتينگ با استفاده از موارد زير استفاده كنيد:
استفاده از اثبات اجتماعي براي الهام بخشيدن به كپينويسي: بررسيها و نظرسنجيهاي مشتريان ميتواند به شما كمك كند بفهميد مشتريان چه چيزي را در مورد محصول شما دوست دارند. از اثبات اجتماعي براي تعيين اينكه روي كدام نقاط درد تمركز كنيد و چه فوايدي را برجسته كنيد، استفاده كنيد.
از جمله اثبات اجتماعي نزديك به كپي: نظرات و مطالعات موردي را به صفحات فرود، صفحات اصلي و وب سايت خود اضافه كنيد تا نسخه خود را تقويت كنيد و نشان دهيد كه ديگران آنچه را كه ارائه مي دهيد دوست دارند.
7. از زبان ترد استفاده كنيد
آيا تا به حال شنيده ايد كه ميانگين توجه انسان حدود 8 ثانيه است؟
اين آمار اغلب نقل مي شود، و كاملاً واضح است كه چرا: اين تكان دهنده است.
با اين حال، آمار كمي گمراه كننده است. در واقع، گستره توجه انسان وابسته به وظيفه است. با اين حال، وقتي در حال مرور اينترنت هستيم، تحمل زيادي براي اتلاف وقت نداريم. ما خواهان دسترسي سريع به اطلاعات و بينش هاي مهم هستيم.
دشمن اين كرك است.
هنگام نوشتن به راحتي مي توان دراز كشيد. ممكن است به نوشتن ايميل هايي كه تصميمات را به رئيس خود توضيح مي دهند يا مستندات گردش كار را تهيه كنيد عادت كرده باشيد. در اين مواقع، چند كلمه اضافي مهم نيست و ممكن است مفيد باشد.
حتي در يك پست وبلاگ، مانند اين، نثر طولاني تر مي تواند كار كند.
در كپي رايتينگ نيست. وقتي كپي مي نويسيد، هر كلمه بايد هدفي را دنبال كند. اگر آموزش نمي دهد، بر يك مزيت تاكيد نمي كند، يا ارتباطي ايجاد نمي كند، بايد از بين برود.
در اينجا چند كلمه و عبارات رايج وجود دارد كه هنگام نوشتن كپي بايد حذف شوند:
كه
به منظور. واسه اينكه. براي اينكه
شايد
بسيار
كمي
زوج
فقط
شايد
بنابراين
واقعا
از
پسنديدن
كپي شما بايد به راحتي قابل خواندن باشد، بنابراين واضح است كه بايد گاهي از اين كلمات استفاده كنيد. گاهي اوقات آنها ضروري هستند، اما از خود بپرسيد كه آيا آنها چيزي را روي ميز مي آورند يا خير.
نسخه خود را از طريق اپليكيشن همينگوي اجرا كنيد، برنامه اي كه به دنبال جملات و عبارات بسيار پيچيده است. سپس، اين عبارات پركننده را با كلمات قدرتمندي جايگزين كنيد كه به جاي اشغال فضا، عمل را هدايت مي كنند.
كلماتي مانند "فقط"، "شايد" و "كمي" با كلماتي مانند "سريع"، "برنامه اقدام" و "دقيقا" جايگزين مي شوند.
8. كپي رايتينگ خود را تست كنيد
آيا مي خواهيد يك آمار ديوانه را بشنويد؟
در سال 2010، باراك اوباما از تست A/B براي جمع آوري 60 ميليون دلار اضافي براي جمع آوري كمك هاي مالي خود استفاده كرد. در آن زمان، اين مفاهيم بسيار جديدتر بودند، اما حتي امروز، مردم آنقدر كه بايد تستها را انجام نميدهند.
كپي رايتينگ يك فرآيند است و بخشي از اين فرآيند اين است كه بفهميد چه چيزي با مشتريان احتمالي شما طنين انداز مي شود. مهم نيست كه چقدر تحقيق مي كنيد يا چند بار از مخاطبان خود نظرسنجي مي كنيد، بايد نسخه خود را A/B تست كنيد.
من دائماً از اينكه چه چيزي در كپيرايتينگ كار ميكند و چه چيزي جواب نميدهد شگفتزده ميشوم. گاهي اوقات سرنخ ها مشكلات مختلفي دارند. گاهي اوقات، لحن نياز به كمي كار دارد.
علاوه بر اين، سليقه ها در طول زمان تغيير مي كند. به عنوان مثال، چند سال پيش، گفتن به مشتريان كه از هوش مصنوعي استفاده مي كنيد ممكن است معنايي نداشته باشد. امروزه هر برندي از آن در نسخه خود استفاده مي كند. اگر در تست A/B بوديد، اين برنده درآمد را قبل از بقيه كسب ميكرديد.
حتي برندهايي كه هرگز انتظارش را نداريد، در حال حاضر دائماً در مورد هوش مصنوعي صحبت مي كنند، و دليل آن اين است كه آنها آن را آزمايش كرده و متوجه شده اند كه كار مي كند.
يك مولد نام كودك از Bored Humans.
توجه: اين لزوماً يك نمونه عالي از كپي نيست، اما نشان مي دهد كه چگونه از هوش مصنوعي استفاده مي كند.
با اين حال، يك نكته وجود دارد - نسخه هاي مختلف كپي خود را آزمايش نكنيد. در عوض، حداكثر يك يا دو تغيير عنصر را آزمايش كنيد و ببينيد كدام يك بيشترين تبديل را ايجاد مي كند. موفق ترين نسخه را انتخاب كنيد، سپس دوباره و دوباره تست كنيد.
آزمايش اين عناصر را در نظر بگيريد:
نقطه نظر: براي مثال "شما مي توانيد ذخيره كنيد" در مقابل "اكنون ذخيره كنيد".
كپي دكمه: «اكنون بخر»، «حساب رايگان خود را دريافت كنيد» يا «ثبتنام».
سرفصل ها: روي ويژگي ها يا نقاط دردناك مختلف تمركز كنيد.
قالب بندي: براي مثال، نقاط گلوله در مقابل ليست هاي شماره گذاري شده.
CTAs: چه چيزي مصرف كنندگان را وادار به اقدام مي كند؟ چندين CTA را تست كنيد تا ببينيد چه چيزي بهتر عمل مي كند.
چندين تي
ools تست A/B را آسان مي كند، از جمله Google Optimize و Optimizely.
به ياد داشته باشيد، تست A/B بايد يك فرآيند مداوم باشد تا به بهبود كپي شما در طول زمان كمك كند. يك يا دو تست را اجرا نكنيد و آن را خوب بناميد.
9. از حقايق و آمار جذاب استفاده كنيد.
همه ما عاشق حقايق و آمار هستيم. آنها از صفحه مي پرند و بلافاصله داستان مي گويند.
ببينيد من از چند آمار در اين مقاله استفاده كرده ام! اين به اين دليل است كه آنها به آنچه من مي گويم اعتبار مي بخشند.
اگر به شما بگويم كه تست A/B مهم است، چرا بايد مرا باور كنيد؟ اگر من آن را بدون پشتيبانگيري با دادهها بگويم، احتمالاً نبايد اين كار را انجام دهيد. وقتي به شما ميگويم شركتهايي كه از تست A/B استفاده كردهاند، X درصد افزايش فروش داشتهاند، آنگاه دليل بيشتري به شما ميدهد كه فكر كنيد، "بله، نيل ميداند كه درباره چه چيزي صحبت ميكند."
آمار در محتواي طولاني مانند اين بسيار مهم است، بنابراين فقط به اين فكر كنيد كه چقدر مهم هستند در كپي جايي كه بايد با كلمات محدود اقدامات را تشويق كنيد. آنها مانند گرد و غبار طلا هستند. در اينجا يك مثال وجود دارد، شركت نرم افزار بازاريابي ايميلي، Drip، اين واقعيت را برجسته مي كند كه بيش از 30000 بازارياب از نرم افزار خود استفاده مي كنند، بنابراين بايد خوب باشد، درست است؟
سپس، دريپ مثالهاي خاصي ميآورد، مانند شركتي كه با استفاده از نرمافزار خود بيش از ۱ ميليون دلار درآمد كسب كرد. دريپ همچنين توضيح ميدهد كه چگونه به شركت كمك كرد تا ميانگين سفارشات خود را 30 درصد افزايش دهد.
پستي از Drip درباره درآمد آنها.
آمار سرد و سخت مي تواند نويز را كاهش دهد و بازديدكنندگان سايت بلافاصله پيام را دريافت مي كنند.
10. اطلاعات كليدي را تكرار كنيد.
به گفته كارشناسان، شما بايد يك حافظه را 30 بار به طور فعال به خاطر بياوريد تا اطلاعات باقي بماند.
احتمالاً نمي خواهيد همان حرف را بيش از 30 بار در نسخه خود بگوييد، اما مي خواهيد اطلاعات كليدي را تكرار كنيد. در غير اين صورت، به راحتي از آن گذشت و به عنوان چيزي مهم در ذهن خواننده برجسته نخواهد شد.
همه اين نمونه ها از يك صفحه اصلي هستند:
نمونه هايي از كپي رايتينگ
نمونه هايي از كپي رايتينگ
نمونه هايي از كپي رايتينگ
ممكن است بار اول اين ايده را از دست بدهيد كه اين كفشها پايدار هستند، ممكن است بار دوم آن را از دست بدهيد، اما بار سوم كه آنها به آن اشاره كردند، ميدانيد كه كفشهاي Allbirds پايدار هستند.
مانند هميشه در مورد كلمات كليدي يا مضامين، آنها بايد به طور طبيعي در متن قرار بگيرند. من اشاره كردم كه كرك دشمن كپي رايتينگ عالي است، و اين براي قرار دادن كلمات كليدي و مضامين فقط به خاطر آن است.
بر روي ايده هايي تمركز كنيد كه براي مخاطب هدف شما مهم است و آنها را به طور طبيعي تكرار كنيد.
11. در نسخه خود از خوانندگان سؤال بپرسيد.
وقتي در زندگي واقعي صحبت مي كنيم، معمولاً يك مكالمه يك طرفه نيست. اين يك همكاري است وقتي ميخواهيد افراد را وادار به انجام كاري كنيد، به خريد آنها نياز داريد.
بهترين كپي رايترها اغلب سوالاتي مي پرسند. چرا؟
اين فرآيند را مشاركتي تر مي كند و خواننده را تشويق مي كند تا نقاط را به هم متصل كند. وقتي از شما پرسيدم چرا كپي رايترهاي برتر از سوالات استفاده مي كنند، مغز شما چه كار كرد؟
شرط مي بندم كه به طور فعال جاهاي خالي را پر مي كند. ما به سختي ميتوانيم پاسخ سؤالات را پيدا كنيم، و اين طبيعتاً باعث ميشود كه با نسخهاي كه ميخوانيم ارتباط برقرار كنيم.
نمونه سوال پرسيدن در كپي رايتينگ از نايك.
جدا از بازي زيباي كلمات بين مدل مو و مدل هوا، اين كپي به طور طبيعي مغز شما را وادار مي كند كه به سوال پاسخ دهد.
اولين هدف كپي شگفت انگيز اين است كه مردم را درگير كند زيرا در غير اين صورت نمي توانيد اقدام را تشويق كنيد. شكستن نسخه خود با يك سوال يك راه ايده آل براي رسيدن به اين هدف است.
12. از كلمات قانع كننده در كپي خود استفاده كنيد.
كلمات خاصي در هر زباني وجود دارد كه واكنش رواني يا احساسي را برمي انگيزد. آنها معمولاً به عنوان كلمات قدرتمند شناخته مي شوند و شما آنها را در همه جا در كپي رايتينگ مي بينيد.
حتي اگر ما كاملاً از آن بي اطلاعيم، اين كلمات به ما كمك مي كند تا اقدامي را انجام دهيم، و اين دقيقاً همان چيزي است كه كپي رايترها مي خواهند.
به برخي از رايج ترين عباراتي كه در تبليغات مي شنويم فكر كنيد:
سريع پولدار شويد
تا زماني كه ذخاير تمام مي شود
آخرين شانس
همين الان بخريد صفر بپردازيد
اين عبارات از كلمات قدرتمندي استفاده مي كنند كه ثابت شده است احساسات خاصي را تحريك مي كنند و شما مي توانيد از آن براي الهام بخشيدن به عمل استفاده كنيد.
دفعه بعد كه تست تقسيم خود را انجام مي دهيد، يكي از اين كلمات قدرت را به نسخه خود اضافه كنيد و ببينيد چه اتفاقي مي افتد. نشان داده شده است كه افزودن تنها چند مورد از اين كلمات به يك پاپ آپ باعث افزايش ثبت نام تا بيش از 400 درصد مي شود.
اين كمي شبيه يك ترفند ذهن جدي است، با اين تفاوت كه هر كسي مي تواند آن را انجام دهد.
نمونه هايي از كپي رايتينگ
در اينجا برخي از آن كلمات قانع كننده را در عمل مي بينيم:
- تبديل
- كسب درآمد
- فورا
- رشد
- قدرتمند
- بهينه سازي
اين يك تكه كپي كوتاه است، و با اين حال، بسياري از اين كلمات تاثير واقعي دارند.
سوالات متداول
تفاوت بين كپي رايتينگ و بازاريابي محتوا چيست؟
كپي رايتينگ متن نوشته شده اي است كه براي اطلاع رساني و تشويق افراد به اقدام استفاده مي شود. محتوا در اين دسته قرار مي گيرد زيرا سعي در دستيابي به اين اهداف دارد. با اين حال، كپي رايتينگ در بسياري از اشكال ديگر نيز وجود دارد. براي مثال، متن ايميلهاي بازاريابي يا پستهاي نوشتهشدهاي كه در شبكههاي اجتماعي خود قرار ميدهيد، همگي كپي هستند.
يك كپي رايتر چه كاري انجام مي دهد؟
يك كپي رايتر در ايجاد كپي آگهي، كپي وب و ساير مواد بازاريابي تخصص دارد. آنها نيز پاسخگو هستند
براي شعارهاي جذاب، ايجاد سرفصل هاي جلب توجه و نوشتن كپي فروش متقاعدكننده مناسب است.
چگونه يك كپي رايتر مي شويد؟
براي تبديل شدن به يك كپي رايتر به هيچ مدرك خاصي نياز نداريد. آنچه شما به آن نياز داريد مهارت هاي نوشتاري قوي و توانايي درك نحوه الهام بخشيدن به مخاطب هدف خود براي انجام عمل است.
كپيرايترها به چه مهارتهايي نياز دارند؟
كپيرايترها بايد مهارتهاي مختلف زيادي را با هم تركيب كنند، اما پنج عنصر كليدي عبارتند از نوشتن سطح بالا، مهارتهاي تحقيق، مهارتهاي تحليلي، ارتباط خوب و مهارتهاي حل مسئله.
چگونه موفقيت كپي رايتينگ خود را اندازه گيري مي كنيد؟
موفقيت كپي رايتينگ با تعداد افرادي كه اقدام مورد نظر شما را انجام مي دهند سنجيده مي شود. اين بسته به نوع نسخه اي كه مي نويسيد متفاوت است، اما نكته مهم اين ا
تقویت مهارت رایتینگ در آزمون آیلتس از اهمیت ویژهای برخوردار است زیرا این بخش به ارزیابی توانایی ارائه نوشتههای منطقی، روان و دقیق توسط زبان آموزان میپردازد. برای تقویت رایتینگ آیلتس، میتوانید از راهکارهای متعددی استفاده کنید. اولین گام مهم در این راستا آشنایی با ساختار و الگوهای متداول در نوشتن مقالات آکادمیک است. با مطالعه نمونههایی از متون رسمی و آموزش مربوطه، میتوانید بهبود چشمگیری در تشخیص و استفاده از ساختارهای مناسب و واژگان متنوع داشته باشید.
علاوه بر آن، تمرین مستمر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با تمرین مداوم و تولید نوشتههای مختلف درباره موضوعات متنوع، میتوانید تسلط خود را بر روی توانایی ساختاردهی ایدهها و ارائه استدلالهای قوی تقویت کنید. همچنین، با مطالعه بازخوردهای دریافتی از اساتید یا منابع مختلف، میتوانید به شناخت نقاط ضعف و قوت خود بپردازید و اقدامات لازم را برای بهبود آنها انجام دهید. در نهایت، مراجعه به منابع آموزشی معتبر و استفاده از روشهای آموزشی متنوع نیز میتواند در تسلط به مهارت رایتینگ و افزایش اعتماد به نفس شما موثر باشد.