شنبه ۰۲ مهر ۰۱ | ۱۰:۵۱ ۱۷ بازديد
بازاريابي ديجيتال عمل فروش محصولات و خدمات از طريق كانال هايي مانند رسانه هاي اجتماعي، سئو، ايميل و اپليكيشن هاي موبايل است. اصولاً ديجيتال ماركتينگ هر شكلي از بازاريابي است كه شامل دستگاه هاي الكترونيكي مي شود.
مي توان آن را به صورت آنلاين و آفلاين انجام داد، و در واقع، هر دو نوع براي يك استراتژي بازاريابي ديجيتالي جامع مهم هستند.
بازاريابي ديجيتال عمل فروش محصولات و خدمات از طريق كانال هايي مانند رسانه هاي اجتماعي، سئو، ايميل و اپليكيشن هاي موبايل است. اصولاً ديجيتال ماركتينگ هر شكلي از بازاريابي است كه شامل دستگاه هاي الكترونيكي مي شود. مي توان آن را به صورت آنلاين و آفلاين انجام داد، و در واقع، هر دو نوع براي يك استراتژي بازاريابي ديجيتالي جامع مهم هستند. چرا بازاريابي ديجيتال مهم است. بيلبوردها را به خاطر داريد؟ انجام ميدهم. به عنوان يك بچه جوان در كاليفرنيا، تجربيات من از صندلي عقب ماشينمان عمدتاً به طور متناوب بين اين موارد بود: "مامان، كي ما آنجا هستيم؟" و "اوه، ببين، مك دونالد، مي توانيم برويم؟" هر وقت يكي از آن بيلبوردهاي 10 فوتي در كنار جاده ظاهر مي شد. با بزرگ شدن با والدين هندي، پاسخ هر دوي آنها، اغلب يكسان است: «هنوز نه». گاهي اوقات، برندهاي بزرگ حتي يك جنگ بيلبوردي راه مياندازند، مانند اين جنگ بين آئودي و بيامو، كه خنده زيادي به همراه داشت: ديجيتال ماركتينگ - بيلبورد نمونه اي از بازاريابي قبل از ديجيتالدر سال 2015، تعداد زيادي از مشتريان من هنوز صدها ميليون دلار براي تبليغات بيلبورد خرج كردند. متاسفانه يا خوشبختانه، تبليغات بيلبورد اغلب مرده است. فقط به اين فكر كنيد: گوگل و فيس بوك درآمد بيشتري نسبت به هر شركت رسانه اي سنتي توليد مي كنند، زيرا آنها كره چشم هاي بيشتري را كنترل مي كنند. به همين دليل است كه بازاريابي ديجيتال اهميت دارد. آنجاست كه توجه است دليل اينكه بيلبوردها مانند موارد بالا مي ميرند اين است كه آينده رانندگي به اين شكل خواهد بود: ماشين هاي بدون راننده - بازاريابي ديجيتال اگرچه خودروهاي بدون راننده در حال حاضر وجود دارند، رانندگان هنوز بايد توجه داشته باشند. در آينده، با پيشرفت فناوري، حتي يك مسافر وقت خود را صرف تماشاي جاده نخواهد كرد. به من لطف كنيد، دفعه بعد كه رانندگي كرديد و به يكي از دوستانتان سوار ميشويد، نگاهي به صندلي مسافر بيندازيد. فقط براي يك ثانيه :حتي در حال حاضر، اين احتمال وجود دارد كه آنها به تلفن خود نگاه كنند. اگر ديگر كسي به جاده نگاه نمي كند، چه كسي بايد آن تبليغات را ببيند؟ علاوه بر اين: سهم افرادي كه زمان بيشتري را با استفاده از دستگاه هاي الكترونيكي صرف مي كنند همچنان در حال افزايش است، در حالي كه تبليغات چاپي همچنان رو به كاهش است. اين بدان معناست كه قبل از اينكه بتوانيد چاپخانه قديمي خود را خاموش كنيد و مغازه را ببنديد، زمان زيادي براي كشف اين موارد بازاريابي ديجيتال نداريد. خلاصه بازاريابي ديجيتال آنلايندو ركن اصلي بازاريابي ديجيتال، بازاريابي آنلاين و بازاريابي آفلاين است. با اين حال، از آنجايي كه من در يك راهنماي جداگانه در مورد بازاريابي آنلاين صحبت خواهم كرد، براي كامل بودن فقط به حوزه هاي مختلف بازاريابي آنلاين اشاره مي كنم. 7 دسته بزرگ بازاريابي آنلاين عبارتند از:
Unbounce يك اينفوگرافيك عالي ايجاد كرد كه انواع بازاريابي آنلاين را در يك نمودار منظم خلاصه مي كند. اجزاي بازاريابي ديجيتال توسط noob راهنماي مبتديان براي بازاريابي آنلاين، در Quick Sprout، مكاني عالي براي شروع است. تاريخچه ديجيتال ماركتينگاگرچه براي اولين بار در اوايل دهه 2000 به عنوان يك اصطلاح رايج شد، بازاريابي ديجيتال در واقع مدت طولاني تري وجود داشته است. مانند، بسيار طولاني تر. به طور دقيق حدود 100 سال بيشتر است. در اينجا تصويري از اولين بازارياب ديجيتال در تاريخ آمده است: gulielmo marconi - اولين بازارياب ديجيتال آفلاين نام او: گوگليلمو ماركوني. چي؟ ماركوني؟ آره. در سال 1896 او اولين انساني بود كه "انتقال عمومي سيگنال هاي بي سيم" را نشان داد. اين شخص راديو را اختراع كرد. اندكي پس از تظاهرات كوچك او در انگلستان، سيگنال هاي مورس در آب هاي آزاد مخابره شد. در حالي كه 10 سال ديگر طول مي كشد تا راديو به عموم مردم دسترسي پيدا كند، مطمئناً سازندگان متوجه نشدند كه مي توانند از آن براي فروش چيزها استفاده كنند. اولين پخش زنده از اجراي اپرا در Met بود و حدس بزنيد مردم بعد از آن چه كردند؟ بليت نمايش خريدند! استراتژي بازاريابي ديجيتال متولد شد. مقدمه اي بر بازاريابي ديجيتالچهار دسته بزرگ از بازاريابي ديجيتال وجود دارد: بازاريابي آفلاين پيشرفته، بازاريابي راديويي، بازاريابي تلويزيوني و بازاريابي تلفني. بازاريابي آفلاين پيشرفته شكلي از بازاريابي است كه كاملاً آفلاين است اما با دستگاه هاي الكترونيكي تقويت شده است. به عنوان مثال، اگر رستوران شما از iPad براي مشتريان شما استفاده مي كند تا سفارشات خود را ايجاد كنند، تجربه آفلاين مانند خوردن غذاهاي تايلندي با اين دستگاه الكترونيكي افزايش مي يابد. مردم ده ها سال است كه از رسانه هاي ديجيتال براي تقويت بازاريابي خود استفاده مي كنند (همانطور كه خواهيد ديد، شما فقط فراموش كرده ايد كه از چه راه هايي). نمونه اي از بازاريابي آفلاين پيشرفتهبعد، بازاريابي راديويي وجود دارد. دفعه بعد كه مي شنويد يك فروشنده ماشين آزاردهنده و بيش از حد مشتاق هر كلمه تبليغاتي خود را فرياد مي زند، از آقاي ماركوني تشكر كنيد. البته، ما نمي توانيم بازاريابي تلويزيوني را فراموش كنيم. تبليغات تلويزيوني بيش از نيم قرن است كه وجود داشته است (و از سال 1953 نيز به صورت رنگي، در سراسر كشور؛ بله، زماني قبل از تلويزيون رنگي وجود داشته است). در نهايت، بزرگترين و سريعترين حوزه بازاريابي آفلاين، با شكستهاي فراوان و شكست ها: بازاريابي تلفني. بياييد به چهار حوزه با جزئيات بيشتري نگاه كنيم. بازاريابي آفلاين پيشرفته تفاوت بين يك بيلبورد در جايي در صحراي آريزونا و يك بيلبورد در ميدان تايمز شهر نيويورك چيست؟ اندازه؟ محصول؟ 3 حرف: LED. ديودهاي ساطع كننده نور همه بيلبوردهاي ميدان تايمز الكترونيكي هستند! بازاريابي ديجيتال آفلاين پيشرفته - مثال بيلبورد مربعي LEDچرا؟ زيرا در صحراي آريزونا، هيچكس براي جلب توجه مردم با شما رقابت نمي كند. اگر اصلاً بيلبورد داشته باشيد، برنده مي شويد. اما، در ميدان تايمز، توجه احتمالاً ارزشمندتر از هر جاي ديگري در جهان است. روزانه بيش از 330000 نفر از آن عبور مي كنند. اگر ميخواهيد حواستان پرت شود، اتوبوسها، تاكسيها، مروجها فرياد ميزنند، و البته، بيلبوردهاي الكترونيكي. برخي از آنها حتي تعاملي هستند و فيدهاي زنده مردم در ميدان يا تصاوير مشتريان را نشان مي دهند. اجاره يك فضاي بيلبورد در ميدان تايمز به مدت يك سال، مبلغ هنگفت 1،000،000 تا 4،000،000 دلار را براي شما به ارمغان مي آورد. بازاريابي آفلاين پيشرفته چه اشكال ديگري دارد؟ اين روزها وقتي وارد اپل استور مي شويد چه مي بينيد؟ بازاريابي ديجيتال آفلاين - فروشگاه اپلافرادي كه روي آي پد، مك بوك و آيفون خم مي شوند. اگر هر نوع محصول الكترونيكي داريد، هر نسخه نمايشي محصول بخش مهمي از استراتژي بازاريابي ديجيتال شما است. خوب، مورد بعدي خوب است. اگر اين را به خاطر داريد، مي توانيد خود را يك بچه بسيار خوش شانس بدانيد: بازاريابي ديجيتال آفلاين - ديسك آزمايشياين يك ديسك دمو براي پلي استيشن اصلي است. تعدادي از اين ها با بازي هاي ديگر يا حتي گاهي مجلات توزيع مي شد. در مورد مجلات PC هم همينطور بود. به ياد داريد زماني كه آنها با سي دي (و بعداً دي وي دي) آمدند و شما نمي توانستيد صبر كنيد تا آنها را به درايو ديسك خود بيندازيد و ببينيد چه نمونه هايي روي آنها وجود دارد؟ كمي متفاوت از نسخه ي نمايشي، اينها نمونه هاي محصول در قالب ديجيتال هستند. بازاريابي راديوييبيش از 100 سال از اولين پخش زنده اصلي اجراي اپرا در Met مي گذرد و حدس بزنيد: راديو هنوز اينجاست. نزديك به 250 ميليون آمريكايي هر ماه به راديو گوش مي دهند مردم به طور متوسط 102 دقيقه در روز را صرف گوش دادن به محتواي راديويي مي كنند پيش بيني مي شود تا سال 2023، هزينه تبليغات راديويي نيم ميليارد دلار افزايش يابد در سالهاي اخير، راديو حركت هوشمندانهاي انجام داد: اين كه مجريان برنامه حمايتهاي تبليغاتي را در ابتداي برنامهها بخوانند. اينجا جايي است كه مجري برنامه راديويي متني را كه شما يا آنها نوشته ايد كه محصول شما را تبليغ مي كند، مي خواند. براي ايجاد يك حمايت مالي، ايستگاه هاي راديويي محلي خود را با يك جستجوي سريع در گوگل پيدا كنيد. ايستگاهي را پيدا كنيد كه مخاطبان آن جمعيت شناسي هدف شركت شما را منعكس كند. ايستگاه هاي راديويي بايد بتوانند داده هايي را در اختيار شما قرار دهند كه به شما در انتخاب مناسب كمك مي كند. به عنوان مثال، اگر شركت شما محصولات بارداري مي فروشد، مي خواهيد يك برنامه راديويي پيدا كنيد كه شنونده متوسط آن يك زن بين 24 تا 40 سال باشد. اگر به مسير تبليغات راديويي سنتي برويد، نكته كليدي اين است كه سرگرم كننده باشيد و توجه شنونده را به خود جلب كنيد. كاديلاك و دايري كويين دو برندي هستند كه تبليغات راديويي را به صورت ثابت ارائه مي كنند. در اينجا مي توانيد به چند نمونه گوش دهيد. بازاريابي تلويزيونيبازاريابي تلويزيوني آنقدر جالوت است كه احتمالا هرگز از بين نخواهد رفت. همچنين به راحتي صنعتي است كه هر سال بيشترين پول در آن سوزانده مي شود. برخي از حقايق سريع در مورد مارك تلويزيون:يك آمريكايي به طور متوسط هنوز 4 ساعت در روز تلويزيون تماشا مي كند، اما اين شامل برنامه هايي است كه پخش مي شوند فقط 2/3 مردم هنوز مشترك كابل هستند. 78 درصد از مردم اشتراك خدمات پخش چندگانه دارند اگرچه تبليغات تلويزيون كابلي براي هدف قرار دادن مخاطب مناسب سختتر است، در مقايسه با ساير اشكال تبليغات ديجيتال، بازگشت سرمايه پاييني دارند، و به طور كلي در عصر ديجيتال نامربوط به نظر ميرسند، اما يك نوع از تبليغات تلويزيوني وجود دارد كه ممكن است ارزش آن را داشته باشد. اما براي شما هزينه خواهد داشت يادتان هست اشاره كردم كه اجاره يك بيلبورد در ميدان تايمز به مدت يك سال، يك ميليون يا بيشتر عقب انداخته است؟ يك آگهي بازرگاني 60 ثانيه اي كه در جريان Super Bowl پخش شد، 5.6 ميليون دلار هزينه دارد. به لطف اثر گرده افشاني متقاطع، تبليغات اغلب ويروسي و به ياد ماندني هنوز هم هزينه خود را مي پردازند. تقريباً 10 درصد از كل اشتراكگذاريهاي تجاري تلويزيوني در رسانههاي اجتماعي از تبليغات Super Bowl است. بنابراين حدود 8 درصد از كل بازديدها در يوتيوب كه به ويديوهاي تبليغاتي تلويزيوني مي رود، انجام دهيد. اگر تبليغات شما به ليست سياه راه پيدا كند (تبليغاتي كه شبكه تصميم مي گيرد نمي توانند در تلويزيون نمايش داده شوند)، تأثير ويروسي معمولاً قوي تر است، مانند تبليغ بدنام Carl's Junior كه در Superbowl 2015 نمايش داده نشد. علاوه بر اين، اين تبليغات تجاري به دارايي هاي آنلاين تبديل مي شوند و در طول زمان ميليون ها بازديد YouTube را ايجاد مي كنند. متأسفانه، هياهوي تبليغات Super Bowl احتمالاً بيشتر بقاياي يك دوره موفقيت است كه در شرف محو شدن است. ۲۰۰ ميليارد دلاري كه شركتها هنوز سالانه در سرتاسر جهان براي تبليغات تلويزيوني خرج ميكنند، به سختي قابل توجيه است، زيرا هر ۱۰ نفر در ايالات متحده يك حساب نتفليكس دارند و تعداد بيشتري نيز در راه است. تلويزيون، به شكلي كه ما مي شناسيم، رو به نابودي است و راه را براي سفارشي ترها باز خواهد كرد -تجاربي كه قبلاً به آنها عادت كردهايم. بنابراين، اگر قصد انجام بازاريابي ديجيتال آفلاين را داريد، پيشنهاد ميكنم زمان و پول خود را صرف تمركز بر پلتفرم يا كانال بازاريابي آينده كنيد. بازاريابي تلفني تقريباً 75 درصد از آمريكاييها صاحب يك گوشي هوشمند هستند و در سال 2014، ما از نقطه اوج عبور كردهايم كه افراد بيشتري از طريق تلفن خود به اينترنت دسترسي دارند تا از طريق رايانه روميزي يا لپتاپ. بازاريابي موبايلي اينجاست، و در سال 2015، مبلغي كه براي تبليغات موبايلي صرف مي شود، ابتدا از مبلغي كه براي تبليغات دسكتاپ خرج مي شود، بيشتر شد. بياييد به چند روش آفلاين براي بازاريابي محصولات خود با استفاده از بازاريابي تلفني نگاه كنيم. 2 برنامه وجود دارد كه به شدت دست كم گرفته شده اند، اما در هر گوشي، چه هوشمند و چه غير هوشمند، قابل استفاده هستند: تماس و پيامكتماس سرد عمل تماس با فردي بدون تماس قبلي و تلاش براي فروش چيزي است. در حالي كه تقريباً 3 فروش در روز (بازاريابان به طور متوسط با 52 نفر در روز تماس مي گيرند، با حدود 17 تماس تا زماني كه خريدار پيدا كنند)، مقياس پذيري رسانه هاي اجتماعي يا ايميل را ندارد، اما همچنان يك رويكرد معتبر براي بازاريابي است. اين تاكتيك كار مي كند، اما در هنگام فروش به مشتريان نهايي (B2C) بسيار خوب مقياس نمي شود و برقراري تماس قبل از تلاش براي فروش به بستن معامله كمك مي كند (به خصوص در B2B، كه همه چيز در مورد ارتباطات است). چيزي كه بهتر كار مي كند بازاريابي از طريق پيامك است، "برنامه اي" كه در هر تلفن موجود در بازار نيز موجود است. به صورت آنلاين يا آفلاين، يك پيام متني تقريباً قابل خواندن است. در حالي كه شما قطعاً بايد ابتدا مجوز دريافت كنيد، به عنوان مثال، به شكلي كه مشتريان خود يك كلمه خاص را به يك شماره تلفن پيامك كنند، چندين ارائه دهنده وجود دارند كه بازاريابي متني را در مقياس بزرگ ارائه مي دهند. راه هاي مختلفي براي استفاده از بازاريابي پيامكي وجود دارد. بازاريابي ديجيتال آفلاين - استفاده از پيام هاي متنيمعاملات ويژه، كوپنها و تخفيفها راهي عالي براي رستورانها براي جذب مشتريان بيشتر و تبديل گردشگران به افراد عادي است. در اينجا مي توانيد نمونه هاي بيشتري از كمپين هاي پيام كوتاه رستوران موفق را مشاهده كنيد. استفاده از يادآورهاي متني به عنوان خدمات مشتري نيز مي تواند بازاريابي تلفن همراه شما را مانند بسياري از داروخانه ها بهبود بخشد. آنها وقتي نسخه آنها آماده تحويل است به مشتريان هشدار مي دهند. گزينه ديگر ايجاد يك برنامه وفاداري است كه در آن قراردادها و هداياي ويژه مشتريان شركت كننده را پيامك مي كنيد. كدهاي QR گزينه ديگر كدهاي QR است. بازاريابي ديجيتال آفلاين - كد qr نمونه اي از بازاريابي تلفنيقبلاً براي استفاده از كدهاي QR بايد برنامه خاصي را دانلود ميكرديد، اما اكنون تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه از دوربين گوشي هوشمند خود استفاده كنيد و كد اسكن ميشود و يك صفحه وب ظاهر ميشود. چگونه يك استراتژي بازاريابي ديجيتال آفلاين تنظيم كنيم.يك استراتژي بازاريابي آفلاين پيشرفته تنظيم كنيد تبليغات بهينهسازي شده براي پلتفرمهايي مانند بيلبوردهاي ديجيتال ايجاد كنيد، نسخههاي نمايشي محصول را ارائه دهيد و نمونههاي محصول ديجيتالي را ارائه دهيد. يك استراتژي بازاريابي راديويي ايجاد كنيد با استفاده از صداهاي احمقانه، مشاهير محلي يا ذكر موضوعات مرسوم، به ايستگاههاي راديويي محلي درباره حمايتهاي تبليغاتي نزديك شويد يا تبليغات سنتي جذاب ايجاد كنيد. در بازاريابي تلويزيوني شركت كنيد موثرترين راه براي به دست آوردن بازگشت سرمايه مناسب در تبليغات تلويزيوني، خريد زمان تبليغات در طول رويدادهاي محبوبي است كه مردم به صورت زنده تماشا ميكنند، ايجاد تبليغاتي كه ويروسي ميشوند (با بحثبرانگيز، احساسي يا خندهدار) يا ايجاد تبليغاتي كه ميتوانيد در چندين مورد استفاده مجدد كنيد. كانال هاي تبليغاتي بازاريابي تلفني انجام دهيد گوشيهاي هوشمند فرصتهاي تبليغاتي منحصر به فردي را ايجاد ميكنند. ميتوانيد از نرمافزار مدرن براي تماس سرد و گذاشتن پستهاي صوتي بدون زنگ براي اهداف، ارسال پيامكهاي پيشنهادي معاملات و تبليغات به مشتريان مشترك، يا استفاده از كدهاي QR استفاده كنيد. سوالات متداول بازاريابي ديجيتال عموميديجيتال ماركتينگ چيست؟ بازاريابي ديجيتال تبليغاتي است كه از طريق كانال هاي ديجيتال ارائه مي شود. كانال هايي مانند رسانه هاي اجتماعي، برنامه هاي كاربردي تلفن همراه، ايميل، برنامه هاي كاربردي وب، موتورهاي جستجو، وب سايت ها يا هر كانال ديجيتال جديد. آينده ديجيتال ماركتينگ چيست؟ دنياي آفلاين و آنلاين در حال برخورد هستند. دستگاههاي سنتي مانند يخچالها، اجاقها و حتي بيلبوردها همگي براي استفاده از رسانههاي ديجيتال مدرنسازي خواهند شد. چرا بازاريابي ديجيتال مهم است؟ گوگل و فيس بوك درآمد بيشتري نسبت به هر شركت رسانه اي سنتي توليد مي كنند زيرا كره چشم هاي بيشتري را كنترل مي كنند. به همين دليل است كه بازاريابي ديجيتال مهم است، جايي كه توجه است. چه كانال هايي ديجيتال ماركتينگ را تشكيل مي دهند؟ موتورهاي جستجو، رسانه هاي اجتماعي، وبلاگ ها، تبليغات آنلاين، بازاريابي وابسته، ايميل ها و برنامه هاي موبايل. نتيجه گيري ديجيتال ماركتينگاين موضوع در بازاريابي ديجيتال است. همانطور كه مي بينيد، اينترنت حتي امروز تنها جايي نيست كه بازاريابان به موفقيت دست پيدا كنند. البته، هيچ كس نمي تواند فرصت هاي وب را از دست بدهد و در نهايت، هر بازارياب بايد به بازاريابي آنلاين تسلط پيدا كند. به كارگيري تعدادي از اين تاكتيكهاي بازاريابي آفلاين ميتواند به شما كمك كند تا در اين مدت همه تخمهاي خود را در يك سبد قرار ندهيد و همچنين نسل پيشرو خود را فراتر از رسانههاي اجتماعي، بازاريابي محتوا و موارد مشابه متنوع كنيد. به علاوه دنياي آفلاين و آنلاين با هم برخورد مي كنند. دستگاههاي سنتي مانند يخچالها، اجاقها و حتي بيلبوردها همگي براي استفاده از رسانههاي ديجيتال مدرنسازي خواهند شد. اگرچه آژانس ما اين كار را انجام مي دهد. در بازاريابي آفلاين تخصص نداريد، اگر براي رشد يا اجراي استراتژي بازاريابي ديجيتال آنلاين خود به كمك نياز داريد، مي توانيم به شما كمك كنيم! براي كسب اطلاعات بيشتر تماس بگيريد. |