1000نكته بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت-قسمت دوم
استفاده از ماژول هاي مفيد
به كارگيري از ماژول هاي مفيد و كار راه انداز مثل قيمت روز ارز، ماشين حساب، وضعيت آب و هوا و ... مي تواند به بالا بردن رتبه موتورهاي جستجوگر گوگل موثر باشد، و در بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت هم كمك كند،
تعداد لينك هاي خروجي
تعداد بسيار زيادي از لينك هاي خروجي در وب سايت ميتواند تاثيرات منفي بر روي رتبه بندي موتورهاي جستجوگر گوگل داشته باشد.
استفاده از تصوير، صدا، فيلم MultiMeia
استفاده كردن از عكس ها، صداها، ويدئو ها، فلش و... نشان دهنده كيفيت بسيار بالاي وب سايت باشد.
لينك هاي ورودي به يك صفحه وب سايت
وجود لينك هاي داخلي به يك صفحه وب سايت نشان دهنده ارتباط آن صفحات به مبدا لينك هاي ورودي ميباشد.
كيفيت لينك هاي ورودي به يك صفحه وب سايت
لينك هاي ورودي از وب سايت هاي با رتبه بالا به وب سايت شما بسيار موثرتر خواهد بود از لينك هاي ورودي از وب سايت هاي كه با رتبه پايين باشد.
لينك هاي خراب يا شكسته
وجود لينك هاي مخرب و شكسته زياد در يك وب سايت نشان دهنده يك وب سايت ضعيف ميباشد و تاثيرهاي منفي بسياري در رتبه بندي توسط موتورهاي جستجوگر گوگل ميگذارد.
سطح خواندن
سطح خواندن يك وب سايت براي كاربران براي رتبه بندي موتورهاي جستجوگر گوگل بسيار مفيد هست، براي اين كه كاربران راحت تر بتوانند از مطالب و محتويات يك وب سايت بهره مند شوند و ارتباط برقرار كنند براي موتورهاي جستجوگر گوگل بسيار موثر است. موتورهاي جستجوگر گوگل فاكتورهايي براي بررسي كردن اين مبحث در دست خود دارند،
اين موارد را يادآوري كنيم كه موتورهاي جستجوگر گوگل تمامي تلاش خود را بر اين موضوع دارند كه رتبه بندي وب سايت ها را براساس راحتي و رضايت و خوشايند بودن وب سايت براي كاربران تنظيم نمايند.
لينك هاي وابسته
هر چقدر كه تعداد لينك هاي وابسته يك وب سايت بيشتر شود موتورهاي جستجوگر گوگل لينك هاي را بيشتري مورد را بررسي خود قرار مي دهند تا ارتباطات با وب سايت شما را به دست آورند.
خطاهاي HTML / اعتبار W3C
استفاده كردن از كدهاي نادرست HTML و به كار بردن از الگوريتم هاي اشتباه و نامرتب در وب سايت براي موتورهاي جستجوگر گوگل نشان دهنده بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت ابتدايي و ضعيف آن وب سايت است.
و در مورد W3C : به طور كامل هدف w3c به وجود آوردن استاندارهايي براي وب سايت ها است تا وب سايت ها در تمامي مرورگرهاي سراسر جهان هماهنگ باشند، كدهاي نوشته شده در ساخت وب سايت توسط طراحان بايستي از لحاظ W3C معتبر سازي شده باشد، برنامه نويسان بايد به اين نكات توجه داشته باشند كه حدود 35 درصد از كاربران از ساير مرورگرها غير از اكسپلورر استفاده ميكنند و برنامه نويسان كدهاي خود را تنها بر روي اينترنت اكسپلورر آزمايش ميكنند در مواردي كه تقريبا نزديك به صدها نوع مختلف از مرورگرها وجود دارد و تعداد حتي بيشتري براي PDAها، موبايل همراه، و دستگاه هاي الكترونيكي شيك ديگري را كه ميتوانند به اينترنت وصل كنند موجود ميباشند در نهايت طراحان وب سايتي كه قصد دارند وب سايت را طراحي شده در پلتفرم هاي گوناگون به درستي كار كند مي توانند كدهايشان را با استانداردهاي W3C بنويسند. مدت زمان بارگذاري صفحه هاي وب سايت نيز در w3c اهميت بسيار ويژه اي دارد بنابراين بهتر است صفحه هاي وب سايت با css طراحي شوند تا table براي اين كه سرعت لود صفحاتي كه با css طراحي مي شوند 25 الي 50 درصد بيشتر باشد.
اعتبار دامنه وب سايت
يك دامنه معتبر تاثير خيلي زيادي در بالا بردن رتبه بندي موتورهاي جستجوگر گوگل براي بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت دارد.
رنك صفحات وب سايت
رنك بسيار عالي صفحه هاي وب سايت رتبه بندي موتورهاي جستجوگر گوگل كمك مي كند. البته تاثير بسيار زياد آن در بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت نخواهد بود.
طول آدرس URL صفحات وب سايت URL
طولاني تر شدن آدرس URL صفحات وب سايت براي بهينه سازي موتورهاي جستجوگر گوگل تاثيرات منفي در پيش خواهد داشت، به ياد داشته باشيد كه پوشه هاي داخل وب سايت نبايد از 4 پوشه تو در تو زيادتر شوند.
خود آدرس صفحات وب سايت URL
آدرس هايي كه زيادتر جلو چشم هستندو يا همان بهتر در دسترس صفحه ي اول مي باشند اعتبار بيشتري نسبت به آدرس هايي هستند كه طي گذشت چند صفحه به آن ها مي رسيم.
ويراستار شدن محتواي صفحات وب سايت توسط انسان
نظريه اي هم در اين مورد وجود دارد كه موتور هاي جستجوگر گوگل نوشته هاي ويرايش شده توسط افراد را تشخيص مي دهد، اگر بخواهيم از ديد منطقي به اين قضيه نگاه كنيم هم به همين نتيجه خواهيم رسيد كه اگر مطالب يك صفحه صحيح ويرايش شده باشد عبارات و كلمه هاي صفحه و موضوع اصلي صفحه و كلمات كليدي هم درست و صحيح براي موتورهاي جستجوگر گوگل تعريف مي شوند و اين موجب مي شود كه بر روي SERP هم موثر باشد.
اينجا جا دارد در مورد SERP بيشتر توضيح دهيم: يك صفحه نتايج موتورهاي جستجوگر گوگل (SERP : Search Engine Result Page)صفحه اي مي باشد كه توسط موتورهاي جستجوگر گوگل در جواب دادن به سوال هاي يك فرد جستجو كننده نمايش داده ميشود.
قسمت اصلي SERP ليست كردن نتيجه اي است كه توسط موتورهاي جستجوگر گوگل در جواب به جستجوهاي يك كليدواژه به دست مي آيد. هر چند امكان دارد اين صفحه شامل نتيجه هاي ديگري همانند تبليغات نيز باشند.
طبقه بندي صفحات وب سايت
بخش بندي هاي و طبقه بندي هاي صفحات وب سايت در قسمت هاي مربوط نسبت به قسمت هاي نامربوط رتبه بندي بالاتري خواهند داشت.
استفاده از تگ ها و ايجاد ارتباطات در محتواي صفحه
وجود تگ ها ي صحيح در صفحات وب سايت بسيار مفيد هست. به كاربردن درست و منظم از تگ ها و ارتباط برقرار كردن بين نوشته هاي صفحات از طريق تگ ها مي تواند بسيار موثر باشد.
استفاده كلمه كليدي در URL
استفاده از عبارات و كلمه هاي كليدي در آدرس ها و URL وب سايت يكي از عوامل موثر در رتبه بندي موتور هاي جستجوگر گوگل و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت مي باشد.
طبقه بندي شدن URL
استفاده از عبارات درست و مربوط در پوشه بندي هاي آدرس و URL موجب مي شود براي موتورهاي جستجوگر گوگل آسان تر و قابل خواندن باشد و تا حدودي محتواي وب سايت را تعيين كند،
وجود منبع و مرجع براي محتواي وب سايت
وجود منابع و مراجع براي مقالات و آموزش هاي و اخبار وب سايت نشان دهنده كيفيت بسيار بالاي آن مقاله و يا آموزش و يا اخبار مي باشد، حال آن كه اگر اين مقالات و يا آموزش ها و يا اخبار مربوط با موضوعات وب سايت باشند تاثير بسياري دارد.
ليست هاي فهرست شده و علامت گذاري شده
اين ليست ها به كاربر پسندي وب سايت كمك بسياري مي كنند، هر چقدر وب سايت مورد پسند تر كاربران باشد رتبه بندي آن وب سايت براي موتورهاي جستجوگر گوگل و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت بسيار موثر است.
اولويت بندي ها در SITEMAP
اولويت بندي هاي تعيين شده در فايل هاي SITEMAP هر وب سايت بر روي رتبه بندي صفحه هاي اولويت بندي تاثيرگذار مي باشد.
لينك هاي خروجي غير مرتبط
تعداد بسيار بالاي لينك هاي خروجي به وب سايت هاي نامربوط امكان دارد كه موتورهاي جستجوگر گوگل را در مورد اهداف اصلي و عبارات كليدي وب سايت شما گم كند.
وجود كلمات كليدي اضافي كنار كلمات كليدي اصلي براي رتبه بندي وب سايت
وب سايت اگر با عبارت و كلمه هاي فرعي ديگري رتبه اي گرفته باشد اين عوامل براي موتورهاي جستجوگر گوگل و رتبه بندي بسيار مناسب هست.
عمر صفحه هاي وب سايت
وجود صفحات در وب سايت كه عمر طولاني دارند و بازديد بسيار عالي هم دارند و هر چند مدت آپديت مي شوند براي رتبه بندي موتورهاي جستجوگر گوگل و سئو وب سايت بسيار خوشايند هست.
كاربرپسندي وب سايت
هر چقدر يك وب سايت مورد پسند كاربران زيادتر باشد آن وب سايت براي رتبه بندي موتورهاي جستجوگو گوگل و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت تاثيرات بيشتري را خواهند داشت.
دامنه هاي پارك شده (Parked Domains)
امكان نشان دادن دامنه هاي پارك شده Parked Domains در موتورهاي جستجوگر گوگل بسيار ضعيف مي باشد.
حال مي گوييم كه مقصود از park domain يا دامنه هاي پارك شده چيست ؟
دامنه هايي كه به يك دامنه اصلي اشاره مي كنند و محتواي همه دامنه هاي پارك شده با دامنه اصلي كه دامنه هاي پارك شده به آن اشاره مي كنند ، يكسان مي باشد و اگر كاربران آن ها را در مرورگر وارد كنند ، باز هم صفحات مرتبط به دامنه ي اصلي را مشاهده خواهيد كرد. با استفاده از دامنه هاي جانشين شما مي توانيد اشتباه هاي تايپي كاربر را اصلاح كنيد. به عنوان مثال چنان چه نام دامين شما Domain.com است و كاربران Domain.ir را وارد كنيد در حالي كه دامين دوم يعني Domain.ir را ثبت كرده و آن را بعنوان دامنه جانشين Domain.com تعريف كرده باشيد ، باز هم كاربران صفحه ي اول وب سايت Domain.com را مشاهده خواهند كرد. شما مي توانيد كليه ي اسامي اسم شركت ، نام محصول و نام هاي مرتبط و ... را ثبت نماييد و آن ها را بعنوان دامنه جانشين (park domain) به وب سايت خود متصل كنيد. اين عوامل براي بالا رفتن كاربر وب سايت شما بسيار ارزشمند است و كار آن ها را براي پيدا كردن وب سايت شما بسيار راحت ميسازد.
دامنه هاي جانشين هم چنين مي توانند براي ايميل ها نيز فعال شوند. در اين صورت تمام نام هاي الكترونيكي كه براي "name@Domain.ir" ارسال شود به دست همان افرادي خواهد رسيد كه از آدرس الكترونيكي "name@Domain.com" استفاده مي نمايند.
دامنه هاي جانشين از هر نظر از جمله ركورد هاي DNS شبيه به دامنه معمولي بوده و ويژگي هاي برابري را با آن ها دارند. تنها تفاوت آن ها با دامنه هاي معمولي در آن مي باشد كه اين دامنه ها هيچ فايلي از خود ندارند و به فايل هاي دامنه اي كه جانشين آن شده اند ، اشاره مي نمايند.
محتواي باكيفيت و مفيد در وب سايت
موتورهاي جستجوگر گوگل فاكتور هاي بسيار زيادي را براي تشخيص دادن متن ها و محتويات باكيفيت و ارزشمند براي رتبه بندي و بهينه سازي وب سايت ها و سئو وب سايت ها دارند پس قطعا اين عوامل محتواي باكيفيت و ارزشمند را براي وب سايت ها بسيار مهم و موثر خواهد بود.
محتوا و متن هاي منحصر به فرد و يكتا براي وب سايت ها
هنگامي كه يك وب سايت هيچ نوشته و محتوايي ارزشمند و منحصر بفردي را نداشته باشد اين نشان مي دهد كه كيفيت پايين وب سايت و يا حتي وابسته بودن وب سايت خواهد بود اين موارد براي رتبه بندي موتورهاي جستجوگر گول و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت بسيار موثر خواهد بود.
راههاي تماس با شما در وب سايتتان
ارتباط برقرار كردن با استفاده از وب سايت براي كاربر وب سايت يكي از عوامل هاي موثر براي رتبه بندي موتورهاي جستجو گر گوگل و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت مي باشد.
نظريه اي هم وجود دارد مبني بر اين موضوع كه در هنگامي كه اطلاعات تماس WhoIs يك وب سايت با اطلاعات تماس خود وب سايت هماهنگي داشته باشد تاثيرات بسيار مثبتي براي رتبه بندي موتورهاي جستجوگر گوگل خواهد داشت.
اعتبار دامنه يك وب سايت
چگونه يك دامنه وب سايت اعتبار سنجي مي شود:
اعتبار دادن به دامنه يك وب سايت براساس لينك هاي وروي به يك وب سايت مورد سنجش قرار مي گيرد. هر چقدر لينك هاي ورودي به يك وب سايت از وب سايت هاي معتبرتر وحرفه اي تر و با داشتن رتبه و رنك بالاتر باشد قطعا اعتبار آن وب سايت هم بالاتر خواهد بود.
معماري درست و خوب يك وب سايت
اصل واساس معماري صحيح و عالي براي يك وب سايت به خاطر اين مورد است كه محتواي يك وب سايت شما به آساني و درست براي كاربر نشان داده مي شود.
آپديت كردن و به روزرساني هاي وب سايت
يكي از عوامل بسيار مهم براي بالابردن رتبه ي موتورهاي جستجوگر گوگل و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت ، بروز رساني كردن وب سايت و بروز رساني هاي منظم يك وب سايت مي باشد. اين كه مورد كه محتواي و نوشته هايي به صفحات اضافه مي شود و اين كه مورد استقبال بازديدكنندگان و كاربران قرار بگيرد به اين معني كه آن ها بازديد انجام بگيرد تاثيرات مثبتي بر رتبه بندي وب سايت ها خواهد داشت .
تعداد صفحات يك وب سايت
تعداد زياد صفحه هاي يك وب سايت نشانه اي براي موتورهاي جستجوگر گوگل مي باشد كه اين وب سايت با اين تعداد صفحات و نوشته ها و محتواها نسبت يه يك وب سايت با صفحات كم يك وب سايت بسيار خوب است.
نقشه وب سايت
در نقشه وب سايت لينك تمامي صفحات وب سايت را قرار دهيد، اينطور موتورهاي جستجوگر به تمامي صفحات وب سايت شما دست پيدا ميكنند، اين عامل باعث بهينه سازي وب سايت و سئو سبهتر وب سايت شما خواهد شد.
آپتايم بودن(UpTime) وب سايت
مقصود از آپ تايم ( uptime ) همان مدت زمان در دسترس بودن وب سايت ، و يا به اصطلاح برتر بودن وب سايت است .
بهترين uptime ، آپ تايم 100% است كه وجود ندارد . يعني ممكن نيست سروري آپت تايم 100% داشته باشد. معمولا آپ تايم سرور هاي بسيار خوب بين 98 تا 99 بوده است.
استاندارد جهاني uptime هم 99 است .آپ تايم پايين در رتبه بندي موتورهاي جستجوگر گوگل و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت تاثيرات منفي به همراه خواهد داشت.