1000نكته بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت-قسمت سوم

طراحي و راه اندازي وب سايت، سئو و بهينه سازي وب سايت، طراحي و برنامه نويسي نرم افزار، خدمات وب، تبليغات اينترنتي، بازاريابي اينترنتي

1000نكته بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت-قسمت سوم

۱۸ بازديد

1000نكته بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت-قسمت سوم

گواهينامه اس اس ال SSL

در ابتدا بايد بگوييم كه پروتكل SSL چيست؟ پروتكل (SSL (Socket Secure Layer ،يك استاندارد وب براي كد زدن داده ها بين كاربر و وب سايت است. اطلاعاتي كه به واسطه ي يك اتصال SSL رد و بدل مي شوند بصورت كد شده ارسال مي شوند و به اين ترتيب اطلاعات مبادله شده را از تقلب و دزديده شدن و يا استراق سمع محفوظ مي كند. SSL براي شركت ها و كاربران اين امكان را در بر مي گيرد كه بتوانند با اطمينان كامل اطلاعات شخصي خود را همانند شماره كارت اعتباري، به يك وب سايت به صورت محرمانه ارسال نمايند. براي برقرار كردن يك اتصال SSL به Web Server Certificateها نياز مي باشد.
حال با يك مثال ساده خدمت شما عرض ميكنم كه چرا SSL؟
زماني كه به فروشگاهي وارد مي شويد ، مي دانيد كه با چه وضعيتي مواجه هستيد. كالاها، برند آن ها و راهنماي فروشگاه را مشاهده مي كنيد. مي توانيد مطمئن باشيد كه اگر در خريد شما اشكالي به وجود بيايد، مدير فروشگاه و يا صاحب آن براي پيگيري و علت آن در دسترس خواهند بود.
اما در دنياي اينترنت ، مراجعه كنندگان به پايگاه هاي وب هيچ راه مطمئن و قابل اطميناني را براي آگاهي از اين كه چه شخصي صاحب پايگاه "فروشگاه مجازي" است ، در دست ندارند. زماني كه كاربران با قصد انجام يك خريد اينترنتي ، به يك پايگاه وب وارد مي شوند ، علاقه دارند بدانند كه پول را به چه شخصي پرداخت مي كنند. آن ها خواستار اثبات هويت صاحب پايگاه بوده ، و مي خواهند در جريان باشند  كه اطلاعات خصوصي ارسال شده آن ها به پايگاه مزبور توسط ساير كاربران اينترنتي قابل ردگيري و تداخل نيست. اينجا است كه گواهينامه هاي الكترونيكي SSL وارد صحنه مي شود.
موتورهاي جستجوگر گوگل گواهينامه اس اس ال (SSL) را تاييد كرده اند و آن را براي رتبه بندي قبول دارند و گفته اند كه در بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت تاثيرات مثبتي خواهند داشت.

داشتن صفحات حريم خصوصي در وب سات و قوانين وب سايت

رعايت صفحه هاي حريم خصوصي در وب سايت ها و قانون هاي منظم و مشخص در وب سايت ها عوامل مثبتي در رتبه بندي موتورهاي جستجوگر گوگل مي باشد و در بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت تاثيرات بسيار كمي را دارد.

 

اطلاعات تكراري در متاتگ هاي صفحات وب سايت

بهتر است اطلاعات متاتگ هاي هر صفحه از وب سايت با هم تكراري نباشد، تلاش كنيد متاتگ ها را تغيير دهيد.

 

ناوبري بردكرامب Navigation Breadcrumb

Breadcrumb يك راهنماي ناوبري (Navigation) است كه معمولاً بصورت افقي در بالاي صفحات وب زير عنوان و هدر وب سايت قرار دارد و مسيري كه كاربران طي مي كنند تا به متني برسند را نمايش مي دهد. در واقع اين مسيرها به كاربران كمك بسياري مي كند تا موقعيت خود را در يك وب سايت پبدا كنند.
اين مسيرها ضمن راهنمايي كردن كاربر، به موتورهاي جستجوگر گوگل نيز كمك مي كنند كه اطلاعات يك صفحه از وب سايت را با دقت بيشتر رتبه‎ بندي كنند و در ليست نتايج جستجوگر گوگل قرار دهند ايجاد بردكرامب يكي از اولين و ابتدايي ترين قسمت هاي سئو كردن وب سايت است كه تأثير بسيار زيادي بر بهينه سازي وب سايت دارد.
امروزه بسياري از سيستم هاي مديريت محتوا و قالب هاي آماده، از نشانه گذاري بردكرامب پشتيباني مي كنند؛ با اين وجود به تمامي شركت ها و طراحان وب سايت مي شود در طراحي و توسعه وب سايت هايي كه داراي نوشته هاي خيلي زياد و اطلاعات طبقه بندي شده هستند مكاني را براي نشان دادن Breadcrumb در نظر بگيرند.
يك دنباله بردكرامب ممكن است بصورت زير نمايش داده شود:
خدمات > طراحي و توسعه وب > فروشگاه اينترنتي

 

وب سايت هاي واكنش گرا Responsive Websites

وب سايت هاي واكنش گرا يا Responsive به خاطر اينكه كاربرپسندي زيادتر و اين كه روي تمام دستگاه هاي موجود صحيح نمايش داده مي شوند براي رتبه بندي موتورهاي جستجوگر گوگل و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت خيلي زياد خوشايند تر مي باشد. گروه رسمي گوگل توصيه مي كند كه وب سايت هاي واكنش گرا براي تلفن همراه  ايجاد شود. وب سايت هاي واكنش گرا به احتمال بسيار زياد رتبه بندي بالاتري در موتورهاي جستجوگر گوگل خواهند داشت.

 

شبكه اجتماعي يوتيوب Social Network Youtube

فيلم هاي موجود در وب سايت يوتيوب در ليست جستجوي موتورهاي جستجوگر گوگل اولويت بسيار بالايي خواهند داشت ، اين ممكن است به دليل رنك بسيار بالاي وب سايت Youtube خواهد بود.

 

درصد ماندن در يك صفحه وب سايت Bounce Rate

هر چه قدر كاربر اينترنتي در يكي از صفحه وب سايت شما مدت زمان طولاني تري را سپري كند بانس ريت(Bounce Rate) وب سايت شما قطعا بالاتر خواهد بود و اين بانس(Bounce Rate) ريت براي بالا بردن رتبه وب سايت ها توسط موتور هاي جستجوگر گوگل تاثير بسزايي خواهد داشت، به اين معني هر چه قدر بانس ريت(Bounce Rate) صفحه هاي وب سايت شما بيشتر باشد براي بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت شما موثر تر خواهد بود.

 

گوگل آناليتيكس (Google Analytics) و گوگل وبمسترز (Google Webmasters)

گوگل اناليتيكس (به انگليسي: Google Analytics) يك سرويس رايگان پيش آوري شده گوگل است كه مي تواند آمار بازديدكنندگان يك وب سايت را نمايش دهد. اين دستاورد براي بازاريابان و وب مستران براي واكاوي وب  اشتفاده مي شود.
اين سيستم امكان بررسي و تحليل كردن ورودي ها، صفحات ورودي دهنده، كاربران وارد شده به وب سايت، فعاليت هاي كاربران، مدت زمان حضور و مسير خروجي آن ها را ارائه مي كند. به اين طريق، سيل گسترده وسيعي از داده ها در اختيار مديريت وب سايت قرار ميگيرد.
برخي از امكانات اين سيستم ها هدف گذاري مشخص در بازه مدت زماني است. سپس سيستم خودكار در بازه مدت زماني تعيين شده در صورت دست يابي به هدف گزارش مبني بر رسيدن به هدف مي باشد و در صورت عقب ماندگي از اهداف نيز درصد نزديكي به هدف را ارائه خواهند كرد.
گوگل آناليتيكس به شما اين امكان را مي دهد كه تا موارد زير را زير مد نظر داشته باشيد: چه اشخاصي از وب سايت شما بازديد مي كنند؟ شما مي توانيد محل كاربران، مرورگرهاي مورد استفاده بودنشان و بسياري از داده هاي ديگر همانند رزولوشن صفحات نمايش كاربران، فعال بودن جاوا اسكريپت، نصب بودن فلش، زبان و غيره را مشاهده كنند.
ابزارهاي وبمستران گوگل (به انگليسي: Google Webmaster Tools) يكي از ابزار رايگان گوگل براي مديران تارنماها هستند كه امكان دسترسي به ديدن وضعيت ايندكس و نماي بهينه شده وبگاه هايشان را مي دهد. هم چنين توسط اين ابزار مي توانيد نقشه وب گاه را به موتورهاي جستجوگر گوگل معرفي كرد. هم چنين آخرين بازديد گوگل و آمار عبارات و كلمات كليدي و مشخص كردن نحوه نشان دادن دامنه در نتيجه هاي جستجوگر گوگل به صورت www يا بدون www نيز از ديگر امكانات موجود در اين ابزار برخط گوگل  مي باشد. اين ابزار كمك بسيار زيادي به وب مستران، برنامه نويس ها و اشخاصي كه نياز به خدمات سئو وب سايت دارند مي كند.
اين دو ابزار اطلاعاتي كه موتورهاي جستجوگر گوگل نياز دارند را برايشان ارائه خواهند كرد، پس اصل كاربردشان براي بهينه سازي وب سايت ها و سئو وب سايت ها است.

 

نظرسنجي صفحات وب سايت

وب سايت هاي كه قسمت هايي براي ارسال كردن نظرات وپيشنهادات كاربران و امتياز دادن به صفحه ها و موضوع هاي وب سايت ها دارند بسيار تاثير گذار در رتبه بندي توسط موتورهاي جستجوگر گوگل و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت است.

 

عمر دامنه وب سايت لينك دهنده به وب سايت ما

لينك هاي ورودي از وب سايت هاي با دامنه ي قديمي تاثيرات بيشتري در بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت و رتبه بندي توسط موتورهاي جستجوگر گوگل دارند.

 

تعداد دامنه هاي لينك دهنده به وب سايت

تعداد بسيار بالاي دامنه هاي لينك دهنده به وب سايت يكي از عوامل مثبت و مفيد به حساب مي آيد.

 

لينك هاي دريافتي از آي پي آدرس هاي منحصر به فرد

لينك هاي دريافتي از آي پي آدرس هاي منحصر به فردشان نشان مي دهد كه تعداد بسيار زيادي وب سايت به وب سايت شما لينك داده اند، و همانگونه كه مي دانيد تعداد لينك هاي بالا تاثير بسيار مثبتي در رتبه بندي وب سايت و سئو وب سايت و بهينه سازي وب سايت شما خواهد گذاشت.

 

صفحات مختلف لينك داده شده

اگر به صفحه هاي مختلف وب سايت لينك بسياري گرفته باشيد اين يكي از عوامل مفيد در رتبه بندي وب سايت توسط موتورهاي جستجوگر گوگل است.

 

تگ توضيحات (Alt)

تگ توضيحات (Alt) براي هر يك از تصاوير يكي از عوامل بسيار مهم براي بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت به حساب مي آيد.

 

لينك هاي دريافتي از دامنه هاي سطح بالا مثل (.edu و .gov)

لينك هاي دريافتي از دامنه هاي سطح بالايي مثل دامنه هاي .EDU و دامنه هاي .GOV در رتبه بندي موتورهاي جستجوگر گوگل هم بي تاثير نخواهند بود.

 

رتبه و رنك صفحه لينك دهنده

رتبه و رنك صفحه لينك دهنده به وب سايت هم از عوامل تاثيرگذار در رتبه بندي موتور هاي جستجوگر گوگل براي وب سايت به شمار مي آيند.

 

رتبه و رنك دامنه لينك دهنده

رتبه و رنك دامين لينك دهنده به وب سايت هم ميتواند از عوامل موثر در رتبه بندي موتور هاي جستجوگر گوگل براي وب سايت محسوب شوند.

 

لينك دريافتي از وب سايت هاي رقيب

لينك هاي دريافتي از وب سايت ها با رتبه و رنك يكسان تاثيرات مثبتي در رتبه بندي وب سايت محسوب ميشوند.

 

اشتراك گذاري صفحات در شبكه هاي اجتماعي

نظريه اي هم در اين مورد وجود دارد كه صفحه هاي به اشتراك گذاشته شده در رسانه هاي اجتماعي براي موتورهاي جستجوگر گوگل هم محبوبيت دارند.

 

اصطلاح لينك گرفتن همسايگي بد

لينك گرفتن از وب سايت هايي كه كارشان تبادل لينك است نه تنها در رتبه بندي وب سايت تاثير موثري نخواهد داشت بلكه امكان دارد تاثيرات منفي اي هم براي رتبه بندي وب سايت شما به همراه داشته باشد.

 

پست هاي مهمان

گذاشتن پست هاي مهمان يكي از راه هاي عالي براي لينك گرفتن براي وب سايت خواهد بود، پست هاي مهمان در وب سايت ها با محتواها و نوشته هاي مفيد يكي از راه هاي بسيار خوب براي دريافت كردن لينك به وب سايت و رتبه گرفتن از موتورهاي جستجوگر گوگل و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت مي باشد.

 

لينك دادن به دامنه صفحه اصلي وب سايت

تجربه نشان داده لينك دادن به دامنه هاي صفحه اصلي وب سايت تاثير بسيار خوبي در رتبه بندي وب سايت ها دارد.

 

استفاده از لينك هاي Nofollow

به صورت كلي موتورهاي جستجوگر گوگل به دنبال لينك هاي Nofollow نخواهد بود، اين امكان براي بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت و رتبه بندي وب سايت بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد، كه در مورد اين مبحث به صورت مفصل صحبت خواهيم كرد.

 

لينك هاي يكسان

لينك هاي دريافتي بيش از اندازه براي يك وب سايت خاص آن را غير عادي و غير طبيعي به نظر مي رساند، هنگامي كه تعداد لينك ها خيلي زياد مي شود درصد اسپم فرض شدن آن هم بالا مي رود.
قطعا لينك هاي دريافتي از وب سايت هاي متنوع بسيار مفيدتر و موثرتر خواهد بود.

 

كم ارزش شدن لينك ها

برخي از لينك ها هستند كه به خاطر دليل هايي حتي براي بالا بردن رتبه ي موتورهاي جستجوگر گوگل هم كم ارزش مي شوند، با ذكر يك مثال توضيح مي دهيم:
در يك وب سايت يك لينك به وب سايت شما وجود دارد، اما كنار لينك شما نوشته شده اسپانسر وب سايت ، اين براي موتورهاي جستجوگر گوگل هم قابل رويئت است يعني ارزش اين لينك پايين تر خواهد بود.

 

لينك هاي داخل متن وب سايت

تجربه نشان داده لينك هايي كه داخل متن هاي صفحات وب سايت قرار دارند تاثيرات زيادتري از لينك هايي كه به خودي خود در وب سايت هستند را دارند.

 

ريدايركت ۳۰۱ (۳۰۱ redirect)

۳۰۱ ريدايركت (۳۰۱ redirect) به معني انتقال دائم آدرسي به آدرس ديگر است.۳۰۱ redirect زماني كه شما آدرس دامنه خود را تغيير مي دهيد و يا مي خواهيد با آدرس ديگر، وب سايت شما نشان داده شود كاربرد دارد. روش اصلي و اساسي استفاده كردن از چند آدرس براي يك وب سايت استفاده كردن از ۳۰۱ redirect مي باشد (به جاي پارك دامنه) .هم چنين براي انتقال صفحات داخلي هم كاربرد دارد. به عنوان مثال، اگر صفحه اي پاك مي شود، بهتر است آدرس آن صفحه، هم به صفحه ي مرتبط ديگر ۳۰۱ redirect شود (به جاي نمايش صفحه ۴۰۴ يافت نشد).
ريدايركت ۳۰۱ باعث مي شود اعتبار و رتبه ي صفحه هاي شما محفوظ بماند. اگر تصميم به انتقال دامنه و يا صفحه از وب سايت خود را به آدرس ديگري را داريد ، حتما آدرس قبلي خود را با ۳۰۱ redirect به آدرس جديد ارسال نماييد در غير اين صورت اگر آدرس هاي قبلي خودتان را ۳۰۱ ريدايركت نكنيد و به حال خودشان رها كنيد، كل رتبه ي آن صفحه و اعتباري كه صفحه هاي شما به دست آورده بودند، از بين  خواهد رفت!
زماني كه خزنده هاي گوگل، به صفحه اي مي رسند كه به صفحه ي ديگري ۳۰۱ redirect شده است، خزنده ها، هم مقصد redirect را دنبال مي كنند و متوجه مي شوند، كه صفحه اي كه به آن مراجعه كردند، به آدرس جديد منتقل شده است.لذا اعتبار آدرس قبلي را به آدرس جديد منتقل مي كنند.كد ۳۰۱ يكي از كد هاي وضعيت پاسخ سرور است كه همانطور كه در ابتدا گفته شد، به معني انتقال دائم به آدرسي ديگر مي باشد.
استفاده از ۳۰۱ ريدايركت هنگامي كه تصميم داريد آدرس صفحه اي از وب سايت خود را به هر دليلي تغيير دهيد و يا صفحه اي را پاك كنيد كه مشابه آن وجود دارد، به شدت توصيه مي شود. چون با اين كار ارزش قبلي خود را از دست نمي دهيد و اعتبار و رتبه ي آن صفحه در گوگل و موتور هاي جستجوگر نيز حفظ مي شود.

 

آنكر تكست (Anchor Text)

انكر تكست يا Anchor Text به كلمه اي گفته مي شود كه قابليت كليك كردن را داشته باشد و يا HyperLink باشد. در مرورگرهاي جديد و امروزي اين بخش به صورت آبي رنگ نمايش داده مي شود. يك آنكر تكست سئو سازي شده و بهينه سازي شده مي تواند تاثير بسياري بر روي رتبه بندي موتورهاي جستجوگر گوگل و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت شما بگذارد.
آنكر تكست همان گونه كه در بالا هم اشاره كرديم كلمه و يا جمله اي مي باشد كه به صورت لينك به محتوايي جداگانه در خود وب سايت مرجع و يا به وب سايتي ديگر اشاره مي كند.

 

متن لينك هاي داخلي صفحه وب سايت

نوشته هاي لينك هاي داخلي صفحه براي بالا بردن رتبه بندي موتورهاي جستجوگر هم موثر خواهد بود، تنها بايد دقت كنيد كه درست و اساسي استفاده شوند.

 

عنوان لينكTitle(متني است كه با حركت موس روي آن نشان داده مي شود)

عنوان لينك آن متني است كه وقتي با موس روي لينك قرار بگيريم آن را به صورت پوپاپ در زير لينك نمايش مي دهد، كه آن هم براي رتبه بندي موتورهاي جستجو گر گوگل تاثير اندكي دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.