راهنماي بازاريابي اينستاگرام
خوب، قبل از اينكه به شما آموزش دهم و نكات بازاريابي اينستاگرام را به شما ارائه كنم، اجازه دهيد ابتدا يك نماي كلي از اينستاگرام به شما ارائه دهم زيرا به شما كمك مي كند.
از زمان ايجاد آن، به پلتفرم نهايي براي اشتراك گذاري عكس ها تبديل شده است.
بيش از 2 ميليارد كاربر فعال در سراسر جهان در برنامه هستند. كاربران روزانه تقريباً 30 دقيقه را در برنامه صرف مي كنند و روزانه 500 ميليون نفر از Stories استفاده مي كنند.
همچنين تعداد زيادي اينفلوئنسر در سايت با تعداد زيادي فالوور وجود دارد. و با برنامه ريزي صحيح، مي توانيد به يك برند تأثيرگذار نيز تبديل شويد.
شما بايد نوع مناسبي از محتوا را پست كنيد تا با فالوورهاي فعلي مرتبط بمانيد و در عين حال فالوورهاي جديد را نيز وارد كنيد.
اما دانستن اينكه كدام نوع پست براي افزايش مخاطبان شما بهتر عمل مي كند، مي تواند سخت باشد. بنابراين من قصد دارم به شما آموزش دهم كه چگونه يك بازارياب خبره در اينستاگرام شويد.
نحوه بازاريابي در اينستاگرام
اينستاگرام از زمان راه اندازي آن در سال 2010 هنوز هم به عنوان يكي از پردانلودترين برنامه ها در صدر قرار دارد. با اين محبوبيت، نمي توانيد يك استراتژي قوي نداشته باشيد.
مشاوره با نيل پاتل
ببينيد آژانس من چگونه مي تواند ترافيك زيادي را به وب سايت شما برساند
سئو - باز كردن حجم عظيمي از ترافيك سئو. نتايج واقعي را ببينيد.
بازاريابي محتوا - تيم ما محتواي حماسي ايجاد مي كند كه به اشتراك گذاشته مي شود، لينك ها را دريافت مي كند و ترافيك را جذب مي كند.
رسانه پولي - استراتژيهاي پولي مؤثر با بازگشت سرمايه روشن.
يك تماس رزرو كنيد
در اينجا ده نكته قدرتمند بازاريابي اينستاگرام (كه در واقع كار ميكنند) آورده شده است كه ميتوانيد از آنها براي دوشيدن اين پلتفرم محبوب براي تمام ارزشهايش استفاده كنيد.
1. در اسرع وقت به نمايه تجاري برويد
قبل از اينكه به برنامه بازاريابي اينستاگرام خود فكر كنيد، مطمئن شويد كه يك حساب تجاري اينستاگرام داريد.
تغيير نمايه فعلي خود به يك حساب تجاري آسان است.
دستورالعمل نحوه تغيير به پروفايل تجاري در اينستاگرام.
كافي است به تنظيمات خود برويد و براي شروع روي «Switch to Business Profile» كليك كنيد.
داشتن يك نمايه تجاري مزاياي واضحي دارد.
براي مثال، فالوورها ميتوانند روي دكمه تماس شما كليك كنند تا از صفحه اينستاگرام شما با شما در تماس باشند، درست مانند وب سايت شما. علاوه بر اين، به عنوان يك برند معتبر در بين مخاطبان خود اعتبار كسب خواهيد كرد.
پروفايل تجاري به شما امكان مي دهد بدون نياز به استفاده از ابزارهاي تبليغاتي متا، تبليغات اينستاگرام ايجاد و منتشر كنيد.
همچنين مي توانيد به ابزارهاي تجزيه و تحليل اينستاگرام، به نام Insights، دسترسي داشته باشيد كه آماري در مورد برداشت ها و دسترسي پست هاي شما ارائه مي دهد.
هنگامي كه قفل هديههاي رايگان همراه با نمايه كسبوكار را باز كرديد، بايد شروع به استفاده از آنها براي رديابي معيارها و درك مخاطبان خود كنيد.
2. از ابزارهاي رايگان بازاريابي اينستاگرام استفاده كنيد
پروفايل هاي تجاري در اينستاگرام با پروفايل هاي تجاري متا تفاوت چنداني ندارند.
از طريق Insights، ميتوانيد آمارهايي مانند برداشتها، دادههاي تعامل و موارد ديگر را مشاهده كنيد.
حتي ميتوانيد اطلاعات جمعيتي فالوورهاي خود، از جمله اطلاعات مربوط به سن، جنسيت، موقعيت مكاني و بيشترين ساعات فعاليت آنها را بهدست آوريد.
از بينش اينستاگرام براي به دست آوردن اطلاعات استفاده كنيد.
بينش ها نيز فقط تعميم داده نمي شوند. ميتوانيد بينشهاي خاصي در مورد پستهاي هفته دريافت كنيد كه به شما نشان ميدهد در آن بازه زماني چند بازديد كسب كردهايد و پستهاي برتر شما چه بودهاند.
نگاهي به بينش از يك پست اينستاگرام.
اين ابزارهاي رايگان قيمتي ندارند زيرا مي توانيد از آنها براي درك دقيق نحوه تعامل كاربران با محتواي شما استفاده كنيد.
هرچه بيشتر در مورد نحوه تعامل كاربران با پست هاي خود بدانيد، بهتر مي توانيد محتواي خود را براي افزايش تعامل تنظيم كنيد.
يك دسته از پستها كه تقريبا هميشه جلب توجه ميكنند، تيزرهاي محصول هستند.
3. تيزرهاي محصولي را ارسال كنيد كه (به آرامي) مردم را ترغيب به خريد كند
اگر بتوانيد محصولات بيشتري را فقط با انتشار تيزرهاي محصول در اينستاگرام بفروشيد چه؟
خوب، شما مي توانيد.
اينستاگرام مكاني عالي براي تبليغ محصولات شماست. و اگر كارتهاي خود را درست بازي كنيد، كاربران را آزار نميدهيد يا آنها را با تبليغات بترسانيد.
اگر بيش از حد زورگو باشيد، فالوورها مانند مگس ها پايين مي آيند. اما پستهاي تيزر محصول راه سادهاي براي صحبت در مورد محصول شما و افزايش هيجان است بدون اينكه به نظر برسيد كه تلاش زيادي ميكنيد.
در اينجا دو پست از صفحه اينستاگرام Gilt Man وجود دارد كه مستقيماً سعي در فروش يك محصول ندارد، بلكه راهي براي فالوورها براي استفاده از يك لايك براي خريد ويژگي تجارت الكترونيك اجتماعي است كه در آن كاربران ميتوانند تمام موجودي برند را خريداري كنند.
پست اينستاگرامي از Giltman and Gilt كه كفش هاي حرفه اي را نشان مي دهد.
اين برند با نمايش عكس هايي از برخي از اقلام موجود براي خريد، 70 درصد تخفيف ارائه مي دهد.
و هر پست هزاران لايك دريافت كرد كه در دنياي تبليغات بسيار زياد است.
تبليغات به اين دليل كار مي كنند كه سختگيرانه نيستند. آنها به عقب افتاده اند. آنها كاربران را با تخفيف و تصوير محصول براي دانلود برنامه و خريد در اطراف اذيت مي كنند.
اين تقريباً براي هر صنعتي كار مي كند. استارباكس با اعلام نوشيدني هاي فصلي با تصاوير واضح، بدون اينكه مردم را مجبور به خريد آنها كند، مخاطبان خود را اذيت مي كند.
پست اينستاگرام قهوه استارباكس با تم كريسمس.
وقتي مردم را در مورد محصولاتي كه به آنها علاقه دارند اذيت مي كنيد و آنها را مجبور به خريد چيزي نمي كنيد،
احتمال بيشتري وجود دارد كه ماشه را بكشند و در واقع چيزي بخرند.
در غير اين صورت، حداقل با لايك كردن، نظر گذاشتن يا به اشتراك گذاري آن با يك دوست، با پست شما درگير مي شوند.
بنابراين از به نمايش گذاشتن كالا با ارسال عكس محصول نترسيد. فقط به آرامي اين كار را انجام دهيد.
همچنين به ايجاد برخي از تبليغات حمايت شده كمك مي كند.
4. تبليغات حمايت شده ايجاد كنيد
تبليغات اينستاگرام در اين پلتفرم رايج شده است. بهترين قسمت؟ شما مي توانيد با تعيين بودجه تبليغاتي دقيقاً ميزان هزينه اي كه مي خواهيد براي آنها هزينه كنيد را كنترل كنيد.
با ويژگي چرخ فلك ميتوانيد فقط يك آگهي حمايتشده يا چند آگهي را به نمايش بگذاريد.
اين به برندها اين توانايي را مي دهد كه مخاطبان خود را به روشي كاملاً جديد هدف قرار دهند. قبل از پستهاي حمايتشده، فقط كاربراني كه حساب شما را دنبال ميكنند ميتوانند بهروزرسانيها و عكسهاي شما را ببينند.
اكنون، برندها ميتوانند عكسهاي خود را براي هر كسي كه متناسب با مخاطبان هدفشان است تبليغ كنند تا دسترسي خود را بيش از هر زمان ديگري افزايش دهند.
پست اينستاگرام مايكل كورس از ساعت طلايي.
براي تبليغات حمايتشده، از محتوايي استفاده كنيد كه جذاب باشد و در عين حال براي جمعيت هدفي كه ميخواهيد تبليغ را در مقابل آن قرار دهيد جذاب باشد.
ميتوانيد پستهاي موجود را نيز به تبليغات حمايتشده تبديل كنيد، بنابراين مراقب پستهاي برتر خود باشيد.
ميتوانيد اين پستهاي با عملكرد بالا را بعداً در قالب تبليغات حمايتشده به مشتريان بالقوه ارسال كنيد.
براي تعامل بيشتر، چندين پست را به طور همزمان براي مخاطبان مختلف اجرا كنيد. به خاطر داشته باشيد كه اشكال مختلفي از تبليغات حمايت شده وجود دارد كه مي توانيد پست كنيد، مانند:
عكس
ويدئو
قرقره ها
تبليغات چرخ و فلك / پويا
داستان ها
بوم داستان
مجموعه اي از آيفون ها كه انواع مختلف پست هاي اينستاگرام را نشان مي دهد.
استوريها يا حلقههاي اينستاگرام، با حمايت مالي يا غيرحامي، راه عالي ديگري براي ارتباط با فالوورها هستند.
5. از استوري اينستاگرام استفاده كنيد
اگر ميخواهيد سرنخ ايجاد كنيد، استوري اينستاگرام اينجا به شما كمك ميكند.
استوري هاي اينستاگرام با پست هاي معمولي اينستاگرام متفاوت است زيرا در قالب نمايش اسلايد ارائه مي شوند.
آنها فقط 24 ساعت زنده هستند، اما Stories را مي توان در هر يك از دستگاه هاي شما ذخيره كرد و بعداً دوباره از آنها استفاده كرد.
اين ويژگي بسيار شبيه به Snapchat Stories است (و حتي يك رقيب مستقيم است).
استوري هاي اينستاگرام به جاي اينكه در فيد خبري ظاهر شوند، در قسمت كوچكي بالاي آن ظاهر مي شوند.
تصويري از اينستاگرام كه در آن استوري ها را مي توان يافت.
هنگامي كه كاربر روي عكس شما در بالا كليك مي كند، پنجره اي ظاهر مي شود كه مي تواند استوري شما را مشاهده كند.
3 نمونه استوري اينستاگرام.
مزاياي استوري اينستاگرام براي برندها واقعا بي پايان است. براي شروع، Stories در بالاي جدول زماني فالوورها نمايش داده مي شود، جايي كه كاربران در حال حاضر روزانه به آن نگاه مي كنند.
برندها ميتوانند از استوريها براي ثبت پستهاي خودي در پشت صحنه استفاده كنند كه ممكن است به اندازه پستهاي معمولي «با كيفيت» نباشند.
همچنين، وقتي صحبت از استوري به ميان ميآيد، لازم نيست نگران ارسال محتوايي باشيد كه با «زيباييشناختي» برند يا صفحه اينستاگرام شما مطابقت دارد.
اينستاگرام همچنين آزمايش انواع مختلف محتوا در ويژگي Stories را آسان ميكند، مانند عكسها، ويديوهاي كوتاه، فيلمها به عقب، ويديوهاي زنده، حلقهها يا بومرنگ. مي توانيد از ابزارهايي مانند Canva و InVideo براي ايجاد تصاوير و ويديوهاي شگفت انگيز براي داستان هاي خود استفاده كنيد.
حلقههاي اينستاگرام ويديوهاي كوتاهي هستند كه حداكثر 60 ثانيه طول ميكشند. بر خلاف داستان ها، اين ها بعد از 24 ساعت ناپديد نمي شوند. درست مانند TikTok، ميتوانيد از مجموعهاي از ابزارهاي ويرايش داخلي نيز براي بهبود ويديو استفاده كنيد. بومرنگ ها تصاويري شبيه GIF هستند كه روي يك حلقه پخش مي شوند.
همچنين ميتوانيد حسابهاي ديگر را در استوري تگ كنيد، كه اگر با برند يا تأثيرگذار ديگري همكاري ميكنيد عالي است.
فيلترهاي چهره، متن يا استيكرها ويرايش تصاوير يا ايجاد تصاويري سرگرم كننده و چشم نواز را آسان مي كنند.
انواع مختلفي از افكت ها كه مي توانيد در استوري هاي اينستاگرام استفاده كنيد.
هر عكس و ويديويي كه اضافه ميكنيد به همان ترتيبي پخش ميشود كه آن را اضافه كردهايد.
تعداد پستهايي كه ميتوانيد در هر زمان به استوريها اضافه كنيد نامحدود است و اين ويژگي براي همه مشاغل در سطح جهاني در دسترس است.
استوريها فقط در برنامه موبايل اينستاگرام در دسترس هستند و بسته به تنظيمات حريم خصوصي صفحهاي كه در حال مشاهده آن هستيد، ميتوانند به صورت پيامهاي مستقيم به اشتراك گذاشته شوند.
اما از آنجايي كه اكثر كاربران اينستاگرام به جاي وب سايت، از طريق اپليكيشن گوشي هوشمند به سايت دسترسي دارند، اين واقعا جاي نگراني نيست.
اگر با اينفلوئنسرهايي كه قبلاً در اينستاگرام حرفه اي كار ميكنند همكاري نكردهايد، تعدادي را پيدا كنيد كه ميخواهيد با آنها كار كنيد و با آنها تماس بگيريد.
6. براي دسترسي بيشتر با اينفلوئنسرها شريك شويد
اگر ميخواهيد در اينستاگرام به مشتريان بالقوه دسترسي پيدا كنيد، سريعترين راه براي انجام اين كار از طريق اينفلوئنسرهايي است كه قبلاً مخاطباني با فالوورهاي زيادي ايجاد كردهاند.
افراد بيشتر و بيشتري بر اساس آنچه در فيد خود از افراد با نفوذي كه دنبال مي كنند، خدمات يا محصولاتي را خريداري مي كنند. به آنها اعتماد دارند.
پيادهسازي اينفلوئنسر ماركتينگ در استراتژي شما احتمال موفقيتآميز زيادي دارد و اينستاگرام محبوبترين كانال براي نمايش كمپينهاي اينفلوئنسر است.
رشد اينفلوئنسر ماركتينگ زماني رونق گرفت كه بسياري فكر مي كردند كه اين فقط يك مد خواهد بود. اكنون، شركتها بيشتر از بودجه بازاريابي سالانه خود را بر روي مارك اينفلوئنسر سرمايهگذاري ميكنند
به گفته تجارت بزرگ.
اگر با اينفلوئنسر مناسب صنعت شريك باشيد، مي توانيد برند خود را در مقابل آن كاربران قرار دهيد.
اولين قدم اين است كه سعي كنيد چند تأثيرگذار را شناسايي كنيد كه مخاطبان مرتبط با محصول يا خدمات شما دارند.
در اينجا مثالي از نحوه استفاده Gravity Blankets از اينفلوئنسر Jessi Smiles براي تبليغ محصول خود در صفحه اينستاگرام خود آورده شده است.
اين پست هزاران لايك دارد.
پست اينستاگرام از جس مايلز.
اين برند پتوهاي وزن دار را براي خواب و استرس مي فروشد. صفحه اينستاگرام آنها بيش از 78 هزار دنبال كننده دارد.
صفحه اينستاگرام پتوهاي جاذبه.
اما صفحه جسي بيش از 400000 دنبال كننده دارد كه احتمالاً به توصيه هاي او اعتماد خواهند كرد.
صفحه اينستاگرام جسي اسمايلز.
اين بدان معناست كه برند فقط از طريق يك پست خود را در معرض هزاران مشتري بالقوه (و دنبال كنندگان جديد) قرار داده است.
اگر سودهاي كوتاه مدت و فروش مستقيمي را كه مي توانيد از يك كمپين اينفلوئنسر به دست آوريد كنار بگذاريد، مزاياي بلندمدت بيشتري نيز وجود خواهد داشت.
اين روزها، اصالت براي برندها بسيار مهم است و بيشتر در بين مشتريان طنين انداز مي شود.
اگر با هر اينفلوئنسر رابطه برقرار كنيد، آگاهي از برند پايداري را با مخاطبان جديد ايجاد خواهيد كرد.
و اگر كارتهايتان را درست بازي كنيد، حتي ميتوانيد در آينده با يك تأثيرگذار برتر كار كنيد تا ميليونها لايك به دست آوريد، مانند كاري كه كوكاكولا با اين پست سلنا گومز انجام داد.
پست اينستاگرامي سلنا گومز از نوشيدن كوكاكولا.
مشتريان فعلي شما ممكن است اينفلوئنسر نباشند، اما همچنان ميتوانيد با جمعآوري عكسهاي ارسالي توسط كاربران، از پستهاي آنها براي تحت تأثير قرار دادن مردم براي خريد محصولاتتان استفاده كنيد.
7. محتواي توليد شده توسط كاربر را جمع آوري كنيد
آيا اگر راهي براي ايجاد محتواي عالي براي صفحه اينستاگرام خود بدون انجام هيچ كار سختي وجود داشته باشد، خوب نيست؟
از طريق محتواي توليد شده توسط كاربر، وجود دارد.
شما در حال حاضر يك مخاطب درگير داريد. چه صدها نفر باشند و چه هزاران نفر، مي توانيد از مخاطبان خود براي توليد محتواي مفيد براي شما استفاده كنيد.
و فالوورهاي شما احتمالاً از محتواي توليد شده توسط كاربر بيشتر از محتواي شما لذت خواهند برد زيرا معتبر و غيرقابل پيش بيني است.
برند لوازم آرايشي MAC از هزاران محتواي توليد شده توسط كاربران استفاده مي كند كه در صفحه اينستاگرام خود تبليغ مي كنند تا محصولات خود را به نمايش بگذارند.
در اينجا عكسي است كه يكي از كاربران آنها پست كرده و سپس به صفحه اينستاگرام خود اضافه كرده است. توجه كنيد كه چگونه از هشتگ #regram استفاده كردند و كاربر را در تصوير تگ كردند.
يك پست اينستاگرامي از Mac Cosmetics كه يك پالت آرايش را نشان مي دهد.
شايد از خود بپرسيد كه چگونه ميتوانيد كاربران خود را وادار به ايجاد محتواي جذاب بدون فشار آوردن كنيد.
در واقع نسبتاً ساده است. مخاطبان شما احتمالاً مي خواهند دنبال كنندگان خود را افزايش دهند، درست مانند شما.
فقط به آنها اطلاع دهيد كه اگر عكس آنها را براي ثبت مجدد انتخاب كنيد، آنها را در پست خود تگ مي كنيد، سپس آنها انگيزه اي براي ارسال محتواي توليد شده توسط كاربر به طور مداوم خواهند داشت.
اين يك برد برد براي شما و مشتريانتان است.
GoPro در اين مورد بدنام است. اين برند هر هفته يك #عكاس برجسته انتخاب مي كند.
يك پست اينستاگرامي از Go Pro از يك اسكي باز.
برند (و پيروانش) با اين موضوع مانند يك رقابت هفتگي رفتار مي كنند.
اگر چيزي مشابه را امتحان كنيد، احتمالاً از اينكه دنبال كنندگان شما چقدر مشتاق شركت خواهند شد شگفت زده خواهيد شد.
به ياد داشته باشيد كه عكس هايي را كه مي خواهيد پست كنيد عاقلانه انتخاب كنيد. اين مي تواند دشوار باشد، اما سعي كنيد اين موارد را هنگام در نظر گرفتن برنده به خاطر بسپاريد:
آيا عكس با تصوير برندي كه قبلاً ايجاد كرده ايد يا مي خواهيد ايجاد كنيد مطابقت دارد؟ يا خلاف آن است؟
فردي كه مي خواهيد عكسش را به اشتراك بگذاريد چقدر دنبال كننده دارد؟
آيا عكس براي مخاطبان و دنبال كنندگان فعلي شما مناسب است؟
هنگامي كه يك كسب و كار را اداره مي كنيد، بايد مطمئن باشيد كه هر چيزي كه پست مي كنيد با پيام برند شما (و مخاطبان) هماهنگ است. حتي در اينستاگرام
اگر شخصي يك تصوير توليد شده توسط كاربر را با فالوورهاي زيادي به اشتراك بگذارد، احتمالاً آن فالوورها علاقه مند به بررسي صفحه شما نيز خواهند بود.
ببينيد اين عكس ارسالي توسط كاربر از Boosted Boards چگونه با زيباييشناسي برند مطابقت دارد. اين با كيفيت بالا، جذاب و منحصر به فرد است.
يك پست اينستاگرامي از Boosted Board از كسي كه در حال اسكيت بورد است.
تصاويري را انتخاب كنيد كه با موفقيت از لحن برند شما تقليد كنند، مانند اين.
همانطور كه گفته شد، سعي كنيد در مورد محتوايي كه مي خواهيد پست كنيد خيلي جانبدارانه نباشيد. آن را با هم تركيب كنيد و شاهد افزايش تعداد فالوورها و افزايش تعامل باشيد.
همچنين به ايجاد نوعي هشتگ مارك دار كمك مي كند كه كاربران اينستاگرام را تشويق مي كند تا با شركت شما تعامل بيشتري داشته باشند.
8. با يك هشتگ با نام تجاري تعاملي بياييد
اگر به دنبال ايجاد تعامل فوري هستيد، هشتگ هاي تعاملي يك راه عالي براي دريافت آن هستند.
ردبول تقريباً 500000 پست با برچسب خود، #givesyouwings، جمع آوري كرده است.
مروري بر هشتگ اينستاگرام #givesyouwings.
سپس مشتريان مي توانند از اين برچسب براي ارسال محتواي توليد شده توسط كاربر استفاده كنند. اين به كاربران اجازه مي دهد تا در تمام پست هاي مربوط به برند شما جستجو كنند.
همچنين به شما امكان مي دهد تصاويري را كه ممكن است بخواهيد در صفحه شخصي خود بازنشر دهيد به راحتي جستجو كنيد.
ايجاد يك هشتگ كه شركت شما (و o كاربران وجود دارد) مي توانيد جستجو كنيد اساسا تبليغات رايگان است.
هر بار كه شخصي با استفاده از تگ عكسي را پست مي كند، شركت شما را در معرض ديد فالوورهاي خود قرار مي دهد.
اگر قبلاً شعار يا عبارت برند محبوبي داريد، آن را هشتگ برند خود بسازيد. كوكاكولا با هشتگ خود، #ShareACoke، اين كار را با موفقيت انجام داد.
مروري بر هشتگ اينستاگرام #shareacoke
اما مهم نيست كه چه چيزي را پست مي كنيد، بايد در زمان مناسب پست كنيد و از ارسال بيش از حد خودداري كنيد.
9. در زمان مناسب پست كنيد (و بيش از حد پست نكنيد)
ارسال بيش از حد در اينستاگرام راهي مطمئن براي خاموش كردن فالوورهاي فعلي شما است.
اگر تمام چيزي كه آنها ميبينند برند شما در فيد خبريشان است، احتمالاً در سريعترين زمان ممكن شما را لغو دنبال ميكنند.
اما شما مي خواهيد به طور مداوم پست كنيد تا به طور منظم در فيد اخبار آنها بمانيد.
يكي از بهترين راهها براي انجام اين كار اين است كه فقط در روزهاي اوج و ساعاتي كه فالوورهاي شما آنلاين هستند پست كنيد.
به گزارش Later، بدترين روزها براي پست گذاشتن در اينستاگرام، چهارشنبه بعدازظهر و عصر پنجشنبه است، در حالي كه شنبه يا يكشنبه بهترين روز براي پست كردن است.
نمودار زماني كه افراد در اينستاگرام هستند را نشان مي دهد.
بر اساس تحقيقات آنها، بهترين ساعات روز براي ارسال پست، بين 5 صبح تا 6 صبح نسبت به منطقه زماني شما است.
نموداري كه بهترين زمان براي ارسال پست در اينستاگرام براي هر منطقه زماني را نشان مي دهد.
نموداري كه ميزان توصيه شده پست ها در روز و زمان ارسال آنها را نشان مي دهد.
اين ساعات با زماني از روز كه افراد براي كار يا رفت و آمد به شغل خود آماده مي شوند (و شبكه هاي اجتماعي را براي روز بررسي مي كنند) مرتبط است.
و ساعت 12:00 صبح يا كمي بعد از آن زماني از روز است كه اكثر افراد در زماني كه بايد بخوابند در اينستاگرام اسكرول مي كنند، بنابراين اين زمان به عنوان دومين زمان محبوب براي پست كردن منطقي است.
ميتوانيد در Insights اينستاگرام ببينيد كه فالوورهاي شما چه زماني فعالتر هستند، بنابراين بهترين روزها و زمانهاي ارسال پست ممكن است بسته به مخاطب خاص شما كمي متفاوت باشد.
نموداري كه بهترين زمان براي پست گذاشتن در اينستاگرام را بر اساس روز هفته نشان مي دهد.
نموداري كه تعامل در اينستاگرام را بر اساس ساعتي از روز نشان مي دهد.
با ابزاري مانند Hootsuite، Later يا Sprout Social، پستهاي خود را در اين روزها و زمانها برنامهريزي كنيد.
تحقيقات همچنين نشان مي دهد كه شما بايد بين يك تا دو بار در روز پست كنيد، اما نه بيشتر يا كمتر.
اگر وسوسه ميشويد بيشتر پست كنيد، از ويژگي آلبوم چرخ فلك اينستاگرام براي ارسال چندين تصوير يا تبليغات در قالب نمايش اسلايد استفاده كنيد.
به اين ترتيب، فيدهاي فالوورهاي خود را تحت تأثير قرار نخواهيد داد.
پس از ايجاد اين تغييرات، معيارهاي خود را دنبال كنيد تا به مناطقي كه مي توانيد تاكتيك هاي بازاريابي اينستاگرام خود را بهبود بخشيد، توجه داشته باشيد.
10. مطمئن شويد كه معيارهاي مناسب اينستاگرام را دنبال مي كنيد
شما نميتوانيد عملكرد اينستاگرام خود را بهبود بخشيد و آن را بهينه كنيد مگر اينكه بدانيد صفحه و پستهاي شما چقدر خوب كار ميكنند (يا عملكرد ضعيفي دارند).
وقتي نتايج قابل اندازه گيري داشته باشيد، دقيقاً مي دانيد چه چيزي كار مي كند و چه چيزي خوب نيست.
با رديابي نرخ رشد فالوور شروع كنيد.
تعداد كل فالوورهايي كه داريد معمولاً به عنوان يك معيار غرور در نظر گرفته مي شود. و هست.
اما نرخ رشد فالوور شما اينطور نيست.
هنگامي كه به سرعت رشد فالوورهاي خود توجه مي كنيد، مي توانيد ببينيد كه نوع محتواي پست شما (يا تعداد دفعات ارسال شما) چه تاثيري بر روي چيزها دارد.
در مرحله بعد، نرخ تعامل را اندازه گيري كنيد. اين شامل لايك ها و نظرات مي شود.
شما مي خواهيد ميانگين درصد تعامل كل فالوورهاي خود و همچنين ميانگين نرخ تعامل هر پست را بدانيد تا تصوير واضحي از عملكرد صفحه خود داشته باشيد.
اگر تعداد دنبال كنندگان كمتري داريد، نرخ تعامل شما بايد بالاتر باشد. نرخ هاي شما بر اساس تعداد فالوورها چگونه بايد باشد:
نرخ تعامل = (لايك + نظرات) / تعداد كل فالوورها
نمودار ميانگين تعامل بر اساس سطوح فالوئر اينفلوئنسر.
در نهايت، شما بايد نرخ كليك URL خود را رديابي كنيد.
اگر قبلاً پيوندي به وب سايت خود در بيو اينستاگرام خود نداريد، در اسرع وقت يك پيوند اضافه كنيد.
صفحه اينستاگرام جيپ.
سپس، اندازه گيري كنيد كه چند نفر روي URL شما كليك مي كنند.
طبق Conversion XL ميانگين CTR در اينستاگرام 0.94٪ است.
نمودار ميانگين CTR بر اساس كانال رسانه هاي اجتماعي.
هرچه تكنيك هاي بازاريابي اينستاگرام شما بر روي مخاطبان شما موثرتر باشد، CTR شما بالاتر خواهد بود. اگر كم است، روي بهبود رويكرد خود كار كنيد.
ابزاري مانند Sprout Social تعداد كليكهاي لينك شما را در مقايسه با تأثيرگذاري و تعامل اندازهگيري ميكند.
سوالات متداول
چگونه بازاريابي اينستاگرام خود را بهبود بخشم؟
اطمينان حاصل كنيد كه از يك حساب تجاري استفاده مي كنيد، مخاطبان خود را مي شناسيد، مطمئن شويد كه نمايه خود را به طور كامل پر كرده ايد و ويژگي هايي مانند استوري اينستاگرام يا حلقه ها را امتحان كنيد كه به افزايش دسترسي كمك مي كند. محتواي ويديويي كوتاه وسيله اي عالي براي برندها بوده است تا محتواي خود را در مقابل فالوورها قرار دهند.
چگونه كسب و كار كوچك خود را در اينستاگرام بازاريابي كنم؟
با تنظيم يك نمايه تجاري و پر كردن بيوگرافي خود شروع كنيد. سپس اهدافي را تعيين كنيد - آيا مي خواهيد محصولات را بفروشيد، آگاهي از برند را افزايش دهيد يا چيز ديگري؟ از اهداف خود براي هدايت استراتژي بازاريابي اينستاگرام خود استفاده كنيد.
چجوري بزور كنم
فالوورهاي اينستاگرام من؟
كيفيت را به كميت هدف گذاري كنيد. مسابقات را اجرا كنيد، از هشتگهاي مرتبط استفاده كنيد، يك برنامه منظم براي ارسال پست ايجاد كنيد، و به اشتراك گذاشتن دسته اينستاگرام خود در پلتفرمهاي ديگر، مانند ايميل، نيز ميتواند به رشد فالوورهاي شما كمك كند.
بازاريابي اينستاگرام چقدر موثر است؟
اينستاگرام با بيش از ۲ ميليارد كاربر فعال ماهانه، پلتفرم ايده آلي براي دستيابي به مخاطبان و رشد كسب و كار شما است.
نتيجه
اينستاگرام بر دنياي رسانه هاي اجتماعي مسلط شده است. با بيش از 2 ميليارد كاربر ماهانه، بهترين مكان براي اشتراك گذاري تصوير است.
هر روز ميلياردها لايك توزيع مي شود، بنابراين شما بايد سهم خود را براي جمع آوري تعدادي از آنها انجام دهيد.
بنابراين، اين چك ليست از نكات استراتژي بازاريابي اينستاگرام را دنبال كنيد:
1. اگر قبلاً اين كار را نكرده ايد، نمايه خود را به يك نمايه تجاري اينستاگرام تغيير دهيد. اين به شما هزاران ابزار و بينش رايگان مي دهد.
2. استفاده از آن ابزارهاي رايگان را شروع كنيد. جمعيت شناسي مخاطبان خود را بررسي كنيد، مانند سن آنها يا مكان هاي برتر.
3. تيزرهاي محصول را منتشر كنيد تا مردم را ترغيب كنيد كه محصولات يا خدمات شما را بدون فشار بيش از حد بخرند. اگر تحت فشار نباشند، احتمال خريد آنها بيشتر خواهد بود.
4. پست هاي خود را به تبليغات حمايت شده تبديل كنيد تا به مخاطبان هدفي كه ممكن است هنوز شما را دنبال نكرده اند، برسيد. يك پست ممكن است فقط آنها را قلاب كند.
5. از استوري هاي اينستاگرام براي ارسال عكس ها يا فيلم هاي پشت صحنه استفاده كنيد. فالوورها از پست هاي خودي قدرداني مي كنند كه باعث ايجاد رابطه شما با مشتريان مي شود.
6. با اينفلوئنسرهايي كه در صنعت شما دامنه وسيعي دارند شريك شويد. پيروان آنها به توصيه هاي آنها اعتماد دارند و به نوبه خود به شما اعتماد خواهند كرد.
7. مطمئن شويد كه با ارسال مجدد تصاويري كه مشتريان شما به اشتراك مي گذارند، از قدرت محتواي توليد شده توسط كاربر استفاده كنيد. شما مي توانيد اين را با يك هشتگ برند تعاملي به يك مسابقه تبديل كنيد.
8. عكسي را براي اشتراك گذاري هر هفته يا هر ماه انتخاب كنيد كه با پيام برند شما همسو باشد.
9. در زمان هاي مناسب ارسال كنيد و از ارسال بيش از حد خودداري كنيد. هر روز يك تا دو بار پست كنيد و ببينيد چه زماني فالوورهاي شما بيشتر فعال هستند. براي انتشار پست ها در آن روزها و زمان ها برنامه ريزي كنيد.
10. مطمئن شويد كه معيارهاي مناسب را دنبال مي كنيد تا ببينيد تلاش هاي بازاريابي اينستاگرام شما چگونه نتيجه مي دهد.
به نرخ رشد فالوور، نرخ تعامل و نرخ كليك URL خود توجه داشته باشيد.
اگر براي كمپين هاي تبليغاتي اينستاگرام خود به كمك نياز داريد، با آژانس ما تماس بگيريد تا به شما كمك كند!
كدام تكنيك هاي بازاريابي اينستاگرام براي شما و برندتان بهتر عمل مي كند؟
اشتراك گذاري
فيس بوك
توييتر